Angst

11-11-2019 om 16:33 uur

Ik ben al enige weken kortademig als ik trappen loop op de electrische fiets stap etc. Bij controle door longverpleegkundige zijn longen beluisterd. Geen rare geluiden. , hartfilm gemaakt deze was goed , longfotos gemaakt geen verslechtering of aparte waarnemingen. Saturatie 96. Maar blijf toch maar kort van lucht.
Nu ben ik begin dit jaar begonnen met nieuwe medicatie voor de reuma nl Olumiant, en heb toch het idee dat ik daardoor weel korter van lucht ben geworden. Maar vind het vreemd dat het steeds erger word. Kan dit wel met elkaar verband houden. Ook ben ik erg angstig en in paniek en bang dat ik net als mijn overleden vader longfibrose heb.
Ik heb nu longemfyseem 1
Een zeer ongeruste dame

Login of registreer om te reageren
11-11-2019 om 20:45 uur

Naar dat je je benauwd voelt
Misschien goed om met de reumatoloog te bespreken dat je t gevoel hebt dat dit medicijn dit neveneffect heeft bij jou. Misschien kan je een ander middel proberen, of kan hij je geruststellen
Datzelfde geldt voor je angst voor longfibrose. Wij op afstand kunnen dat gevoel niet verminderen, maar misschien je huisarts die jouw geschiedenis en wellicht die van je vader ook, kent wel.
Longemfyseem is echt iets anders dan lomgfibrose, zijn 2 verschillende ziektebeelden.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren