november 2019 - Makkelijker praten door de ziektelastmeter.

31-10-2019 om 08:15 uur

De ziektelastmeter is een vragenlijst met vragen over verschillende onderdelen van de ziekte. Dus niet alleen de kortademigheid komt aan bod, maar ook de vermoeidheid of gevoelens van angst/somberheid bijvoorbeeld. In één oogopslag kan de zorgverlener zien op welke vlakken het beter of juist slechter gaat met je.
De ziektelastmeter helpt je dus te verwoorden wat je belangrijkste klachten zijn.

Ben je bekend met de ziektelastmeter? Heb je hier wel eens over gesproken met je arts?

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 10:29 uur

Ik vul die lijst 2 keer per jaar , samen met een fysieke test op de fysio in , peut mailt hem naar de longarts , en die heeft er nog nooit een woord over gezegd !!

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 10:59 uur

Niet mee bekend.
Wel met de borgscore na looptest enz. Lijkt er wel wat op maar is anders
Vraag mij af wie deze ziektelast meter hoort aan te bieden, loop in 2 zkhsen , nooit van gehoord??
Ik heb ook altijd met die vragenlijsten dat ik teveel ga nadenken...laat mij maar praten gaat me beter af.

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:02 uur

Kan hem helaas dromen, ik snap het nut ervan maar als je hem zo vaak invult is het gewoon irritant in mijn ogen.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor de artsen heel nuttig is

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:22 uur

nee
maar ik bespreek wel mijn angst of onrust, vermoeidheid en benauwdheid met mijn arts.

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:30 uur

Hier net zo, bespreek het allemaal met artsen of assistentes,kan ik t veel beter uitleggen en aanvullen.
Ik vul wel vaker lijsten in voor wetensch.onderzoek, ik blijf momentopnames moeilijk vinden, vooral vaak de keuze vragen, 4 mogelijkheden en ja hoor ik mis dan de 5e net..

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:32 uur

een keer heb ik bij de longarts umcg een forumulier ingevuld, geen idee meer wat er op stond.... bleek geen succes want daarna heb ik hem nooit meer gezien.

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:35 uur

Bij umcg heb ik ook nooit iets moeten invullen, zijn meer van t gesprek, houd ik wel van!
Voor wetensch.onderzoek is t ook wel logisch, doe er ook zeker aan mee, belangrijk voor de toekomst maar blijf t lastig vinden

Login of registreer om te reageren
31-10-2019 om 11:43 uur

ik ben ook meer van t gesprek, zeker bij een chronische ziekte. bij een kwaal waar je de arts niet goed gaat kennen snap ik dat ze kiezen voor een formulier.
maar mijn longarts kent me zo goed...…

Login of registreer om te reageren