Voorstellen

07-10-2019 om 18:43 uur

Hoi, ik ben 40 jaar. Ik heb astmatische bronchitis. Van het astma-deel merk ik nu weinig. Wel heb ik vaak luchtweginfecties waardoor ik weinig energie heb. Ik werk 1,5 uur per dag vanuit huis als onderzoeker. Ik wil graag een hond als huusdier (ben er niet allergisch voor!) en ben benieuwd of er mensen met astma zijn die deze stap eerder gemaakt hebben en me kunnen vertellen hoe dat ging (wel/niet allergie ontwikkeld).

Login of registreer om te reageren
07-10-2019 om 19:09 uur

Ik heb geen allergisch astma ook niet allergisch voor honden maar wel een hond, zelfs al voor mijn astma-klachten.
Wij hebben een Alaska Malamute en die verharen enorm en hebben veel beweging nodig.

Als ik tips mag geven: ga voor een hond die past bij u op mindere dagen qua activiteit. Kijk daarnaast naar de haarsoort. Die van ons verhaart enorm maar brengt ook veel stof met zich mee.
Wellicht zou ik gaan voor “anti-allergische” hond maar voor mij is die tijd nog lang niet aangebroken.
Verdiep je goed in ras en vacht, elke vacht heeft weer andere behoeften.

Login of registreer om te reageren
08-10-2019 om 09:55 uur

Hoi Hanneb,

welkom hier! Ik heb zelf altijd katten gehad en heb ratjes als huisdier. Ik merk wel dat ik er soms last van heb, dus ik ga kijken als de dieren er niet meer zijn of het dan beter gaat. De vraag is denk ik ook heel erg hoe jouw kwaliteit van leven vooruit gaat door een huisdier. Als je longen een heel klein beetje achteruit gaan, maar je voelt je veel gelukkiger met een hond, is het het dan niet gewoon waard?

Dat is natuurlijk zo persoonlijk, daar kan alleen jij antwoord op geven.

Login of registreer om te reageren
08-10-2019 om 11:12 uur

Welkom hier, best lastig wat nu het beste is, ik zou gaan voor een hond die weinig verhaard, zo'n labradoodle schijnen erg geschikt te zijn.
Wel heel leuk een hond, heb altijd golden retreavers gehad, mis ze nog!

Login of registreer om te reageren
08-10-2019 om 12:56 uur

Ik overweeg een hond uit de bichon-familie of een shih-tzu. Dit zijn kleine hondjes die zogenaamd hypo-allergeen zijn. Ze verliezen geen haren in huis, maar je moet de vacht wel regelmatig borstelen. Door dit buiten te doen hoop ik allergenen in huis te verminderen (zoals huidschilfers en huisstofmijt). Ik heb al van een paar mensen om me heen gehoord dat dit werkt. Ik hoop hier op het Longforum meer ervaringen te verzamelen over wel/geen allergie ontwikkeld voor eigen hond. Als er weinig mensen zijn met negatieve ervaringen dan ga ik op zoek naar een hond.

Login of registreer om te reageren