Weerstand verhogen?

28-08-2019 om 21:22 uur

Goedeavond!

Een vraagje voor mij en mijn moeder. Ik zelf heb astma, goed onder controle, maar met ieder jaar toch een dubbele longontsteking. Mijn moeder heeft geen astma (getest door de longarts) maar toch ieder jaar rond september een longontsteking. Nu dacht ik misschien kunnen we iets nemen wat de weerstand verhoogd (ieder jaar al een grieprik helpt wel al bij mij). Ben benieuwd wat jullie gebruiken en wat jullie ervaringen zijn.

Bij mij komt de longontsteking echt op een moment van minder weerstand. Dit jaar eerst griep gehad, druk op het werk met de kinderen die erg verkouden waren en toen een feestje, buiten waar gerookt werd en een drankje op. Volgende dag was het al klaar.

Sta open voor alle tips!

Groetjes Nathalie

Login of registreer om te reageren
29-08-2019 om 07:40 uur

Vitamine C pillen en echinacae neem ik meestal dit is gewoon natuurlijk. Daarbij helpt het voor beiden om op je grenzen te letten neem voldoende rust, zeker als je een verminderde weerstand hebt. Stress kan ook een grote factor spelen, dus kijk eventueel hoe je dat kan reduceren:)

Sowieso als je kinderen hebt is het al lastiger, die dragen echt van alles bij zich. Leer hun ook al hoesthygiƫne aan, dus in elleboog hoesten en niesen en handen schoonmaken enzo.
Dit zijn de tips die mij nu te binnen schieten. Oh verse gemberthee kan ook nog helpen, als je het lust.

Login of registreer om te reageren
29-08-2019 om 08:34 uur

Volgens mij geef je zelf het antwoord al: door druk, verkouden kinderen en roken zijn utlokkende factoren voor jou. In de maand met een R is t exrtra oppassen.
Helaas kun je niet altijd alles voorkomen, en heb je met astma meer kans op verkoudheid dus longontsteking.

wat je kan doen is een behandelplan bedenken met je arts, zodra je voelt dat t mis gaat/ benauwder wordt een plan om dit zo snel mogelijk bij te sturen (medicatie verhogen)
wat ook altijd goed werkt is wat saai maar is rust (op tijd op bed, smiddags even slapen als t nodig is) reinheid (handen wassen, ook van de kinderen en hoesten in de elleboog) en regelmaat, gezond eten.
Sporten zorgt ervoor dat je weerstand verhoogd, je het (vieze) slijm beter op kunt hoesten.
sommige mensen hebben baat bij euchinaforce, of alternatieve methoden als bioresonantie of acupunctuur.

Login of registreer om te reageren
01-09-2019 om 16:50 uur

Dank je voor jullie tips. Qua hygiene en sporten doen we dit al. Regelmaat heb ik zeker met kleuters van 5 en rusten overdag zit er dan vaak niet in. Ik ga toch voor iets erbij. Bedankt!

Login of registreer om te reageren
01-09-2019 om 23:38 uur

1 tip, wat je ook gaat gebruiken aan vitamines of dergelijke vertel dit altijd tegen je longarts of huisarts, teveel aan bep.vitamines is ook slecht en sommige homeopatische middelen bijv gaan niet altijd samen met reguliere medicijnen.
Een voorbeeld is st janskruid , wat gewoon gevaarlijk kan zijn bij bep, medicijnen
Ik ga zelf ook voor de ouderwetse 3 R's:rust , reinheid en regelmaat, klinkt wat saai misschien en oubollig maar werkt voor mij.
Vitamines vul ik alleen aan waar ik een tekort aan heb gebleken na bloed onderzoek.

Login of registreer om te reageren
07-10-2019 om 15:19 uur

Vitamine b3 helpt ook, krijg je normaal genoeg van binnen door de zon, maar in Nederland zal de zon nu niet meer zo haar best doen, dus deze vitamine zijn dan een goede aanvulling
Succes ?

Login of registreer om te reageren
08-10-2019 om 01:24 uur

Ja vitamine d wel, ik zei per abuis b, maar het kan geen kwaad vitamine d 3 extra te nemen, je kan op google vinden wat voor jou de aanbevolen hoeveelheid per dag is. Vitamine b zijn goed voor energie en je cellen ?

Login of registreer om te reageren
08-10-2019 om 09:52 uur

Ik merk dat bij mij persoonlijk de vitamientjes en mineraaltjes e.d. niet in de buurt komen van gewoon genoeg rust en dan vooral slaap. Ik ben een nachtuiltje, dus moet heel goed letten op mijn bedtijd.

Login of registreer om te reageren