Even voorstellen Paul

12-08-2019 om 23:11 uur

Hallo allemaal,
Mijn naam is Paul, 54 jaar, getrouwd en twee dochters (18 en 21) en een hond.
Hoeste en benauwd sinds 6 maanden totdat ik 6 weken geleden mijn eerste longaanval heb mogen beleven. Inhaler gehad en prednison.
Ging redelijk goed totdat ik moest afbouwen voor een longtest. Was door afbouwen erg kortademig en hele nachten wakker. Kom me alleen maar concentreren op mijn ademhaling.
Had het gevoel dat ik verdronk waarop mijn vrouw me snacht,s naar het ziekenhuis heeft gebracht. Weer een longaanval, nu kreeg ik berodual en trimbow + prednison kuur 30mg.
Daar knapte ik wel van op.
Te goed eigenlijk want ik ging steeds meer dingen doen.. ik ben niet gaan werken maar wel gewend om 60 uur per week door te gaan . En ernaast nog vele hobbies.
Ik vind het heel moeilijk om nu bijna niks meer te kunnen doen. Nooit ziek. Maar ja 42 jaar gerookt .. gelijk gestopt en heb geen moeite.
Volgende longtest heb ik pas over 6 weken. Tot nu is diagnose copd met astma component en behoorlijk ernstig longemfyseem
Ach we moeten hier maar doorheen met de familie. Ook veel hulp van mijn zussen en vrienden gelukkig
Zit nu weer wakker in woonkamer. Slapen blijft lastig in de nacht.
De allerbeste groeten van mij.

Login of registreer om te reageren
13-08-2019 om 08:01 uur

Welkom hier, dat hakt er altijd even in, wanneer je zo ineens zo benauwd bent en nu copd hebt.
Sterkte en veel lees en schrijf plezier hier.

Login of registreer om te reageren
13-08-2019 om 08:47 uur

Welkom Paul
Het is hier wel fijn dat je bepaalde dingen kunt delen of kunt lezen wat andere ermee doen.
Sterkte

Login of registreer om te reageren