Genezen van Astma of andere longziekte

06-08-2019 om 09:27 uur

Hallo iedereen, astma/longontsteking/COPD/vermoeidheid en heel veel ander klachten/aandoeningen zijn uiteindelijk niet te verhelpen met medicijnen. Ja medicijnen/prednison/antibiotica kan echt nodig zijn om de ontstekingen te verlichten/verhelpen maar… je moet gaan leren ADEMEN om van je problemen af te komen. Het zit namelijk zo: Wanneer je inademt ontvangen de longen zuurstof. Maar, 23% van de lucht die je inademt is zuurstof, de rest bestaat uit andere stoffen. De 23% zuurstof die je inademt komt via je je longen in je bloedbaan terecht waarna het bloed de zuurstof overdraagt aan organen/spieren etc. Om het zuurstof vanaf je bloed in je organen/spieren te krijgen, is echter C02 van belang. Koolstofdioxide zorgt namelijk voor vasodilatatie (ontspannen/openstaan) van het weefsel waarbij de zuurstof van het bloed naar de organen/spieren kan vloeien. Wanneer je lichaam echter te weinig c02 heeft, is het lastig om zuurstof te ontvangen waardoor organen/spieren niet goed kunnen functioneren en verkrampen. Hierdoor raakt het lichaam vermoeid en gaan er allerlei klachten ontstaan.

Wanneer de zuurstof aan de organen/spieren is afgegeven komt de uitademing. Hierbij stoot het lichaam via de longen co2 uit. Bij inademing ontvangen we dus zuurstof (23%) en bij uitademing verliezen we c02. Nu komt het belangrijkste punt wat ik u wil mededelen: ademen werkt net als een ballon, dezelfde hoeveelheid lucht die je inademt verlies je ook weer bij de uitademing, echter bij de inademing ontvang je 23% zuurstof maar bij de uitademing verlies je 100% co2!
Een gezond persoon ademt 6-8 keer per minuut maar mensen met astma of een slecht conditie ademen vaak 2 tot 3keer zoveel. Hierbij verliest het lichaam dus constant teveel co2 waardoor de zuurstof in het bloed moeilijk bij de organen kan komen. Wat gaat het lichaam nu doen? Het lichaam gaat de vaten rondom je longen vernauwen zodat je minder gaat ademhalen zodat je minder co2 zal gaan uitstoten. Precies, je lichaam is heel efficiënt en wil je graag helpen. Medicijnen zetten de vaten weer open (net als co2) waardoor je geen astma klachten meer zult ervaren maar qua gezondheid ga je er niet op vooruit.

Nu raad je misschien al wat je zal moeten gaan om meer co2 in je lichaam te gaan opbouwen. Je moet minder/rustiger gaan adem halen door alleen door de neus in en uit te ademen waarbij je bij de inademing iets minder ademhaalt dan normaal. Adem dus nooit door de mond! Wanneer je 1uur per dag besteed (3 x 20min) aan ademhalingsoefeningen door de neus met een kleine verminderde inademing + 1 uur zal gaan wandelen waarbij je door de neus in- en uitademt, zal je lichaam na een bepaalde periode via de hypofyse je ademhalingsritme gaan aanpassen. Dit wil zeggen dat je lichaam gewent raakt aan meer c02 waardoor je lichaam je aanhalingsfrequentie aanpast. Nu adem je in rust zonder er op te letten minder dan voorheen waardoor je lichaam meer co2 en dus meer zuurstof heeft. Spieren en organen gaan beter hun best doen en je lichaam begint zich te herstellen.

Naast verminderd ademhalen zorgt sporten/bewegen er dus ook voor dat je co2 opbouwt. Dit is ook merkbaar want wanneer je gaat sporten/bewegen worden je spieren warm wat betekent dat de vaten ontspannen/open gaan staan. Door sporten en verminderd ademhalen te combineren zorg je ervoor dat je een normale gezondheid kan ontwikkelen.

Voor meer vragen kunt u mij een bericht sturen.

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 10:10 uur

Mooie misleidende titel. Helaas is astma niet te genezen, je kan soms wel zo stabiel worden dat je geen medicatie nodig hebt, maar nog ben je niet genezen. Evenals COPD dat is een progressieve longziekte en kan lang stabiel blijven met weinig klachten, maar wat kapot is wordt niet ineens weer heel.

Ademhalingsoefeningen zijn heel belangrijk, maar niet bij iedereen DE oplossing om geen klachten meer te hebben, als dat zo was dan hadden de longartsen het een stuk makkelijker. Daarnaast zijn er mensen die CO2 stapelen en juist al teveel hebben ipv te weinig. Dus ik vind je post redelijk kortzichtig.

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 11:43 uur

Hoi Nckiie, dankje voor je reactie. Ik verbaas me alleen dat je aangeeft dat astma niet te genezen valt. Hoe kun je dit weten? Ik bedoel, denk je de mensheid over 1000 jaar astma nog niet kan genezen? Dit geld in mijn ogen voor alle ziekten.. we hebben alleen simpelweg nog de antwoorden niet.

Om terug te komen op het stapelen van c02, dit heeft te maken met co2 sensitiviteit.
Wat is de oorzaak hiervan? De ademhaling wordt ontregeld wanneer het ademhalingscentrum dat wordt bestuurd door veranderingen in CO2 een te grote alveolaire CO2-toename heeft. Het effect vindt alleen plaats bij een klein aantal mensen die genetisch vatbaar zijn voor hartaandoeningen, last hebben van allergieën, ontstekingen, een laag lichaamsgewicht, oververhitting, een gebrek aan Calcium en arginine in het dieet en / of een gebrek aan diepe stadia van slaap of slaapgebrek.

Het is dus een combinatie van factoren die leiden tot ontregeling van de ademhaling en het verlies van c02 gevoeligheid. Maar ook dit kan worden genezen wanneer men oefent met de ademhalingsoefeningen.

De ademhalingsmethode waar ik het over heb heet de buteyko-methode. Op www.normalbreathing.com kun je tevens meer informatie vinden die dieper ingaan op omliggende factoren. In Rusland wordt overigens de buteyko-methode in het reguliere medische-circuit toegepast maar in Nederland is de buteyko-methode nooit onderzocht.

Het is overigens niet mij intensie om reclame te maken maar om mensen te helpen in hun zoektocht naar antwoorden en een leven zonder astma/goede gezondheid.

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 11:45 uur

Helemaal met @Nckiie eens. Daarbij zouden niet alleen de longartsen t makkelijk hebben maar ook wij:) Droom er wel eens van om een dagje zonder mn longklachten te zijn.. Heb al veel reguliere (ben 'uitbehandelt zolang er niets nieuws uitgevonden wordt) en alternatieve behandelingen gehad/geprobeerd. Af en toe worden er zulke stukken neergeschreven op t longforum en denk k.. Wat is de gedachte er achter, waarom wordt dit geplaatst.. En wie is de schrijver, is die ervaringsdeskundige met zelf ook n longziekte of iemand die n alternatief iets wil promoten omdat ie bv zelf een praktijk heeft...

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 12:13 uur

Dit is gewoon verkapte reclame! Beste is niet op reageren, een soort "JohanDerksen" verhaal , hoe meer aandacht hoe meer onzin er uit komt :-j

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 12:25 uur

@Milly precies! De een doet het met ademhalen de volgende met vegan eten en allemaal zijn ze spontaan genezen...

@Oosting astma is nog niet te genezen, ze hebben nog geen medicijn gevonden wat het helemaal geneest. Als je de wetenschappelijke literatuur erop na zou slaan zou je dit weten, evenals COPD helaas.
En leuk die reclame over de buteyko methode, maar een keer in de zoveel tijd word die reclame hier gemaakt en ik ben er niet meer van gediend dat mensen zo makkelijk praten. Ik heb ademtherapie gevolgd en doe ademhalingsoefeningen en nog zit ik aan maximale medicatie met geregeld een ziekenhuisopname, dus please ga pas weer praten als je weet waar je het over hebt en als je echt weet wat deze ziekten inhouden. Deze zogenaamde reclames met nou je moet gewoon dit of dat doen geloof ik niet meer in en daarom reageer ik erop, ik wil andere waarschuwen dat het niet zo simpel is! Natuurlijk kan het je helpen en wellicht heb je minder medicatie nodig en gaat het beter, maar je astma geneest niet spontaan en je copd al helemaal niet.

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 13:09 uur

Weer zo'n buteyko fan die naar alle waarschijnlijkheid NIET met concrete oefeningen voor de dag komt. Als het alleen zo simpel is als door de neus rustiger ademen waarom duurt een cursus dan zo lang voor vele honderden weggegooide euro's?

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 14:25 uur

Oftewel: genezing voor dummies. De ademgoeroes laten kwaaltjes als sneeuw voor de zon wegsmelten. Alleen, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die een lichamelijke ziekte had en genezen is door anders adem te halen. Zelfs bepaalde vormen van hyperventilatie blijken niet door verkeerde ademtechnieken te komen, maar daadwerkelijk door een lichamelijke ontsporing!

Ik citeer: Een gezond persoon ademt 6-8 keer per minuut maar mensen met astma of een slecht conditie ademen vaak 2 tot 3keer zoveel.

Dus??? De persoon met astma heeft MOGELIJK een beperking van de longfunctie! Hetzij tijdelijk, hetzij permanent. Levensgevaarlijk dit soort rare adviezen random op internet gooien. Van mij zou het verwijderd mogen worden.

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 14:34 uur

Ook van mij mag dit topic worden verwijderd.
Longpatiënten hebben het al moeilijk genoeg en zijn zeker niet gebaat met Oosting-onzin.

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 14:41 uur

@Gwenny
Ik zou even serieus naar dit draadje kijken.

Login of registreer om te reageren
06-08-2019 om 15:10 uur

Amen @Thirza daarom reageerde ik ook, dat niet straks mensen denken oh ik heb geen medicatie meer nodig.

Van mij mag dit topic ook gesloten worden:)

Login of registreer om te reageren