Ik ben S en heb twee diagnoses nl: bronchiëctasiën en alpha 1 deficientie

03-08-2019 om 18:13 uur

Ik gebruik nu al weer een aantal jaren een onderhoudsdosis azitromycine 500 .En 1 keer daags een pufje Avesco 80Mg. 3 keer per week.
Door de vele merkwisselingen doordat het bestelde merk weer niet leverbaar is, heb ik veel last van bijwerkingen gehad.
Ik zou daardoor willen stoppen met de onderhoudskuur en mij richten op bacteriofagen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
03-08-2019 om 19:43 uur

Bacteriofagen werken volgens mij alleen gericht tegen een concrete bacterie en niet als onderhoud.

Login of registreer om te reageren
04-08-2019 om 07:33 uur

Lijkt mij dat je niet in aanmerking komt voor een behandeling met bacteriofagen. Die worden specifiek uitgezocht op de bacterie waar je niet vanaf komt. En aangezien jij azitromycine als onderhoud gebruikt, omdat het werkt om longpatiënten stabieler te krijgen en niet vanwege een bacteriële infectie werkt het niet.
Je komt alleen voor bacteriofagen in aanmerking als je zoveel ab hebt gebruikt dat de bacterie waar je last van hebt resistent is geworden tegen alle abkuren. En volgens mij worden behandelingen met bacteriofagen in Nederland nog niet uitgevoerd en moet je naar het buitenland en wordt het ook nog eens niet vergoed:(

Login of registreer om te reageren