melina1986

26-07-2019 om 07:55 uur

Hallo mijn naam is Melina. Ik ben 33 jaar en hoest mijn hele leven al. Ik ben met 6 maanden al geboren en de artsen zeiden dat ik op oudere leeftijd meer last zou kunnen krijgen van hoesten en benauwdheid.
Er werd altijd gezegd je hebt bronchitis waar je ook benauwd van kunt zijn. Nu is daar heel veel slijm bijgekomen, pijn in mijn keel, veel last van schorre stem en mijn hoest wordt zwaarder. Ik word er ziek van dus ging ik meerdere malen naar mijn huisarts en die luisterden naar mijn longen en die waren schoon, maar ik bleef hoesten. Het is een virus en dit moet je uitzieken en rustig aan doen. Daar kreeg ik pillen voor codeïne fosfaat en je hoesten gaat over bla bla niks is minder waar. Toen was het zaterdag en weer zo benauwd en heel veel slijm in mijn keel en ik kwam er niet meer uit toen plotseling met mijn moeder naar de naar de huisartsenpost gedaan en toen mijn verhaal gedaan was echt een lieve man die mijn heel goed begreep en die mijn toen Noscapine pillen voor mijn hoesten en maagtabletten voorschrift voor mijn slijm los te maken ik wist ook niet dat een maagtabletten wou helpen ja het helpt.
Mijn moeder had aangedrongen dat ik naar de longarts wilde en daar ben ik naar toe verwezen. (Veel te laat) Afgelopen maandag ben ik geweest bij longarts ik wil meer weten over je verleden en heb je huisdieren ja ik heb 3 baardagamen een hondje en een jong poesje. Zij vroeg mij of ik deze diertjes wilde houden want dan krijg je extra medicijnen. Ik wil deze liever niet wegdoen, dan maar meer medicijnen.
De Longarts wilde even naar mijn longen luisteren en hoor een hele duidelijk Piepen, longen. Diagnose: Mevrouw u heeft astma en u moet aan de medicijnen nou ging ik naar de apotheek in het ziekenhuis en kreeg ik avamys neusdruppels en maagtabletten Emoprazol en Salbutamol Sandoz Aer 100mcgdo Spbs 200do + Inhalator.
Ik heb nu een puf 6 x daags 1 of 2 pufjes, neusdruppels en maagbeschermers. Het gaat nu iets beter, heb meer lucht en begin nu te wennen aan de medicijnen en dat ik mij anders moet gedragen. Meer naar mijn lichaam luisteren etc.
Toen een nieuwe afspraak gemaakt bij de assistente van de longarts 10 september om een Histamine onderzoek te doen. Schijnt niet zo fijn te zijn maar ja het moet om mij juiste medicijnen te geven.
Groetje Melina

[Moderator: achternaam en woonplaats verwijderd i.v.m. Je privacy Melina. Dit is een openbaar forum dus iedereen kan zien wie je bent en waar je woont. Bescherm je privacy.]

Login of registreer om te reageren