Benauwd bij liggen.

21-07-2019 om 18:43 uur

Ik heb al jaren astma. De laatste 2 maanden krijg ik het benauwd zo gauw ik ga liggen. Ik lig met de hoofdsteun schuin. Plat liggen kan ik niet. Met als gevolg dat ik bijna niet meer slaap. Het slapen is zo wie zo al een drama. De verneveling neem ik vlak voor het slapen gaan. En daarnaast gebruik ik ook de Oxis nog voor het slapen. Heb niet het gevoel dat het helpt. Wat kan ik het beste doen?

Login of registreer om te reageren
22-07-2019 om 07:26 uur

Je arts bellen en dit uitleggen. Ik kan ook niet platliggen en gelukkig lukt slapen wel enigszins, maar als je het gevoel hebt dat je medicatie niet werkt altijd je arts waarschuwen. Wellicht moet je medicatie aangepast worden.

Login of registreer om te reageren
23-07-2019 om 12:49 uur

Kortademigheid bij platliggen ('orthopneu') is niet typisch een verschijnsel van een longziekte. Meestal wordt het gezien bij hartfalen. Hebt u ook last van dikke voeten, enkels?
Ik zou adviseren langs de huisarts te gaan

Login of registreer om te reageren
23-07-2019 om 14:07 uur

Hallo, ik denk dat het goed is dat u uw medicatie voor de nacht gebruikt. Soms is het lekkerder om een kussen onder het matras te leggen, ipv het bed schuin te zetten. Inderdaad het advies om langs de huisarts te gaan.

Login of registreer om te reageren
24-07-2019 om 18:42 uur

Dank u wel voor het beantwoorden van mijn vraag. Nee, ik heb geen last van dikke voeten of enkels.
Ik heb al een kussen onder mijn matras.

Login of registreer om te reageren