Afwijkingen longfoto

09-07-2019 om 04:29 uur

Hallo..ik ben hier voor het eerst. Ik ben Jenny en mijn man is chronische bronchitis patiënt,gaat dus niet om mij. Maar mijn man zit al een poosje in ziektewet voor benauwd klachten. Antibiotica en prednison kuur gehad wat in eerste instantie bleek aan te slaan, maar de klachten kwamen terug..weer naar huisarts,die vond dat er bloed geprikt moest worden en longfoto moest worden gemaakt. Moest snel gebeuren (bang voor longembolie) maar gelukkig dat was het niet,bloed was keurig. Maar op linker long is een kleine afwijkingen te zien. Wat weten ze niet..huisarts zei dat het geen kanker is wat bloed was keurig. ik schiet dan direct in m'n spanning ?oké geen kanker maar wat dan...moet ik gerust zijn of....klachten zijn nog niet over.. benauwdheid,lichte hoofdpijn net boven zijn ogen en licht moe. Nu krijgt hij morgen een scan met contrast vloeistof..kijken ze ook naar z'n lever ??? En volgende week uitslag.bij longarts. Ben zo'n zenuwpees..hoop hier herkenning te vinden en geruststelling.

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 09:11 uur

Hoi Jenny, zodra het woord kanker valt, slaat meteen de stress toe. Ook al zei de arts dat het geen kanker was. Bloed keurig, zegt op zich niet zo veel, want wat hij heeft laten prikken?
Rookt je man, of heeft hij gerookt?
Een kleine afwijking kan van alles zijn, een litteken van een eerdere longontsteking, schimmel, een nieuwe ontsteking. En er zijn nog longziektes die je naast de bronchitis helaas kunt ontwikkelen.Maar ik snap iets niet, de scan wordt gemaakt op verwijzing van de huisarts?? En de uitslag komt dan via de longarts? Is je man al bij die longarts geweest?

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 10:26 uur

Huisarts heeft longfoto met longarts bekeken. En hebben samen conclusie getrokken voor scan en volgende week dinsdag gesprek met longarts (uitslag scan?)..dan zien we hem voor het eerst. Bloed is onderzocht op algemene onderzoek en op longembolie. Veel buisjes afgenomen..wat allemaal verder weet ik ook niet?longarts zei dat het geen K was aan huisarts, en huisarts gaf dat aan ons door..nu gaat de behandeling verder bij longarts..mijn man hoest nu niet..alleen benauwd,lichte hoofdpijn en wat moe..maar er zit wel een lichte afwijking in linker long. Iets met te weinig zuurstof naar long toe. Maar waar komt dit van vraag ik me dan af..moet ook niet teveel googlen..maak.ik mezelf gek?

Login of registreer om te reageren
09-07-2019 om 14:26 uur

Inderdaad, bij dokter Google is alles dodelijk. Het is al een geruststelling dat de longarts heeft gezegd dat het geen tumor is. Ik denk dat ze willen kijken of het dan een afsluiting is, of een cyste. Die hoofdpijn zou kunnen komen door de benauwdheid, net als de moeheid. Er zit niets anders op dan de uitslag van de scan af te wachten. Sterkte!

Login of registreer om te reageren