Stel mij even voor

05-07-2019 om 11:54 uur

Ik ben Maria 66 jaar okt 67 jaar. Heb sinds nov 2017 te horen gekregen dat ik COPD 2 heb .
De laatste controle was afgelopen mei het was niet verslechtert zelfde gebleven dat is mooi
gebruik 2 medicijn pufjes per dag ,en soms extra pufjes die evt 4 x per dag mag gebruiken.
Heb heel vaak een droge mond of mijn tong van leer is, de laatste tijd ook slijm bij het opstaan
heb echt last van het weer ...te vochtig of te droog ben ook doodmoe
moe en nog eens moe.
kwam er achter dat het met de luchtvochtigheid te maken had
Sinds een paar dagen een luchtvochtigheid meter in huis het eerste wat opviel dat mijn huis 32% was dus veel te droog ( vandaar geen energie en doodmoe ) nu hang ik natte theedoeken aan mijn verwarming 3 x per dag het is erg warm buiten ...
heb een bak water op mijn tafel staan ...
moet zeggen in die 2 dagen is mijn luchtvochtigheid in huis tussen de 45% / 52% dat helpt heb ik gemerkt mijn mond is niet meer zo droog en ook het slijm is minder en voel dat ik meer energie krijg
kan niet naar buiten als het te droog is ,of te vochtig weer ...
2 weken geleden vanaf zaterdag en de hele zondag moeten spugen vanwege het weer ( kwam ik dus achter )
veder heb ik div chronische mankementen hulp in de huishouding en een scootmobiel ...sinds nov 2018 ben door de gemeente geholpen hiermee.
kan wel zeggen het is een geestelijke aanslag op je leven .. was is dat moeilijk te verwerken dat je niet meer kan zoals ik heb gekund altijd bezig zijn..en nu vaak te moe ,grenzen opzoeken is vaak heel moeilijk nog voor mij ..ga te vaak ook over die grens heen omdat mijn geest wel wil ,maar het lijf niet meer kan zoals het was ...tja..lastig ...
kijk al langer op deze website ,maar zomaar even voorstellen was moeilijk
want je wil geen lotgenoot zijn ....helaas ben ik dat wel en accepteer dat ik door jullie veel informatie krijg
groetjes maria

Login of registreer om te reageren
05-07-2019 om 13:38 uur

Hallo Maria,

Welkom op het forum. Ik heb copd4 kreeg dat te horen in februari 2017. Dat was voor mij ook een flinke klap.
Het is zeker moeilijk om je grens te weten. Het lukt mij al aardig, maar soms ben ik weer eigenwijs en doe iets meer. En dat mag ik bezuren de volgende dag. :)

Lees maar op het forum en vragen kan altijd.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
06-07-2019 om 04:35 uur

Dank je wel voor je reactie Anna
inderdaad de volgende dag is het heel zwaar om dan weer de dag te beginnen,grenzen opzoeken is moeilijk
groetjes Maria

Login of registreer om te reageren