Tips omgaan met energie

03-07-2019 om 11:00 uur

De laatste paar weken ben ik heel snel vermoeid en totaal geen energie meer om dingen te doen die ik zou willen doen.

Ik werk in de veehouderij dus dat is ook best wel zwaar.
Herkennen jullie dit ook ?
Hebben jullie tips om beter om te gaan met vermoeidheid en om energie te besparen?

Gr. Kirsji

Login of registreer om te reageren
03-07-2019 om 15:41 uur

https://www.longforum.nl/discussion/12940988/januari-2017-omgaan-met-en…
Misschien heb je hier ook iets aan.

Ik kijk bij het opstaan wat voor dag het is. Op basis van dat gevoel deel ik mijn dag in. Heb ik een slechte dag en gaat het gedurende de dag beter, blijf ik toch weinig doen. Heb ik een goede dag en gaat het gedurende de dag slechter dan schroef ik mijn activiteiten terug. Dus het is elke dag een soort zoektocht.

Als ik weet dat ik een drukke dag heb binnenkort dan houd ik de dagen ervoor en erna al rekening mee in mijn schema en verder let op je grenzen. Zoek ze niet elke dag op, maar blijf er juist onder, dan ga je uiteindelijk vooruit. Natuurlijk kan het wel een keer, maar niet elke dag. En plan voor jezelf genoeg rustmomenten in waarin jij ook echt tot rust komt.

Het is enorm lastig en lukt mij nog steeds niet helemaal, maar ben er wel elke keer consequent mee bezig. Het is in mijn geval eigenlijk continu je planning opnieuw maken en weer omgooien en anticiperen op je lichaam.

Hoop dat je hier wat mee kan, al zal het in de veehouderij ook wel lastig zijn om alles toe te passen. Je blijft tenslotte bezig met dieren en die hebben geen 9-17 mentaliteit, maar hoop dat je er toch wat aan hebt:)
En btw ik vind in de veehouderij werken wel het leukste wat er is:p

Login of registreer om te reageren
04-07-2019 om 10:49 uur

Kirsji, ik merk dat ik heel erg over al mijn grenzen heen blijf denderen als ik niet regelmatig -letterlijk- even stilsta bij hoe het met me gaat.

Even diep inademen en diep uitademen. Heb ik genoeg lucht? Hoe is mijn hartslag (hier is mijn FitBit een uitkomst)? Hoeveel heb ik al gedaan vandaag? Waar ligt mijn grens voor vandaag?

En ja, soms zal je even door moeten, zoals op werk. Ik heb deze week 's nachts een aantal aanvallen gehad, dus afgelopen nacht weer maar 4 uur geslapen. Dat breekt wel op. Vandaag laatste werkdag, na werk meteen op de bank, serietje aan en vroeg naar bed. Morgen weer een nieuwe dag.

Login of registreer om te reageren