Groepsreis, wat geef je door van je longziekte?

28-06-2019 om 12:01 uur

Hallo, gisteren tijdens een groepsreis werd ik vanuit t niets stikbenauwd doordat met hier op kolen kookt.

Vanmorgen met de gids overlegd wat hij nu wil weten voor de reis, hoe uitgebreid.
Natuurlijk vertel ik dat ik ernstig astma heb en coeliakie, wat vertel jij?

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 12:58 uur

Ik vertel dat ik astma heb en dat dat betekend dat ik medicijnen gebruik en niet altijd aan alle activiteiten mee kan doen. En dat ik per dag moet kijken hoe het gaat

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 13:46 uur

Naast wat al genoemd is, zou ik ook vertellen wat trigger zijn voor n aanval/benauwdheid/all reactie. Ms kan ook besproken worden in hoeverre er rekening gehouden kan worden daarnee in de groep.
Ook hoe je evt geholpen kunt worden mocht je een aanval hebben.

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 16:18 uur

Nog als aanvulling:
* Gids wilde weten waar mijn medicatielijst ligt mocht er een zware aanval komen en ik niet meer kan reageren.
* medicatielijst in het engels.
* brief van longarts die de gids kan overhandigen aan ziekenhuis waardoor het voor arten duidelijk is dat de astma ernstig.
Aan de gids vooraf vertellen van ernstig astma en coeliakie ( maar dat deed ik al)

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 16:24 uur

Groepsreizen doe ik nooit maar als ik bijvoorbeeld met vrienden wegga vertel ik vooral wat ik wel en niet kan, waar mijn noodmedicatie is en wat ze daarmee moeten doen. Mijn medicijnpaspoort en brief van de longarts zitten in mijn paspoort. Die komt iedereen vanzelf tegen.

Login of registreer om te reageren
28-06-2019 om 21:33 uur

Mensen met wie ik op pad ga vertel ik;

- kort wat astma is en hoe een aanval bij mij te herkennen. (Veel mensen denken meteen aan een piepend en hijgend persoon, maar bij mij merk je alleen dat mijn stem heel erg rauw en diep word)

- uitleggen wat mijn noodmedicatie is.

- uitleggen wat mijn grootste triggers zijn.

Maar ik heb gelukkig geen ernstig astma. Dat maakt denk ik wel veel uit.

Login of registreer om te reageren