**** 112 heeft een landelijke storing *****

24-06-2019 om 15:29 uur

Op dit moment is er een grote landelijke storing bij Vodafone en KPN waardoor onder andere 112 op dit moment niet bereikbaar is !!

Het tijdelijk alternatief is: 088-6628240

(bron: https://nos.nl/artikel/2290486-storing-kpn-112-niet-bereikbaar-landelij…)

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 19:09 uur

Hierover een stuk of tien NL alert berichten na elkaar op mijn tel. Daar gaat ook iets niet jofel.

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 19:31 uur

Wat goed om het hier te delen @Soosh ! Gelukkig is de storing voorbij en hopelijk zijn ze achter de oorzaak en kunnen ze het in de toekomst voorkomen:)

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 21:18 uur

@Nckiie
Dat zei Opstelten in 2012 na de grote storing ook.
U zag vandaag de wrange vruchten van jarenlang "beleid".

Login of registreer om te reageren
25-06-2019 om 07:43 uur

@balling tsja dat zijn ook gewoon mensen en technologie kan ook wel eens falen. Natuurlijk mag dat niet gebeuren bij het noodnummer 1-1-2 maar als ik kijk hoe vaak mijn provider faalt, verbaasd het me dat dit niet wekelijks gebeurd.
Dus ik zou persoonlijk niet snel met een vinger wijzen en ben blij dat ik geen minister ben. Heel Nederland haat je al bij voorbaat en je doet nooit iets goed.

Dus laten we hopen dat ze een oorzaak hebben gevonden en dit in de toekomst kunnen voorkomen:)

Login of registreer om te reageren
25-06-2019 om 07:52 uur

@Nckiie
Voor zover ik heb begrepen was het een stroomstoring als gevolg van een spanningsdip in het stroomverdeelcentrum.
Het is maar helemaal de vraag of KPN daarvoor verantwoordelijk is.
Via allerlei overheidsregulering mogen ze geen back-up aggregaten hebben wegens milieubelasting.
Dat is alleen voorbehouden aan ziekenhuizen. Opstelten en zijn opvolgers hadden hiervoor een verruiming kunnen regelen maar hebben dat blijkbaar nagelaten.
Als gevolg van het geëxperimenteer met onze stroomvoorziening met zonne- en windenergie zullen in de toekomst wel vaker dit soort black-outs gaan voorkomen.
Ook de elektrificatie van het vervoer (Tesla) zal er voor zorgen dat regelmatig het stroomnet overbelast raakt.

Login of registreer om te reageren