Droge lucht

24-05-2019 om 07:59 uur

Regelmatig heb ik last van droge lucht. Zeker nu de zomer in aantocht is. In huis zorg ik wel ervoor dat er waterverdampers hangen, maar buiten zijn er nog voldoende prikkels die hoest opwekken. Denk maar aan airco. Wat is jullie ervaring en wat doen jullie om je eigen leefomgeving zo aangenaam mogelijk te maken?

Login of registreer om te reageren
24-05-2019 om 08:54 uur

Ik houd juist van de droge lucht:p althans mijn longen doen het er goed op, dus ik hoop vooral op een droge zomer.
Als ik buitenshuis ga naar de stad bijvoorbeeld dan neem ik al extra medicatie in om wat klappen op te kunnen vangen en bij prikkels neem ik ook weer medicatie in zodat het niet direct een grote aanval wordt bij mij. In de winter heb ik altijd een sjaal om om de prikkels iets te reduceren.
En helaas is bij mij in de zomer vaak de deur noodgedwongen dicht door rokende en barbecuende buren, dus gelukkig hebben we een airco die dan aankan tegen verkoeling en daar heb ik gelukkig geen last van.

Login of registreer om te reageren
24-05-2019 om 15:43 uur

Ik kan beter ademen als het regent, dus....

Login of registreer om te reageren
26-05-2019 om 13:12 uur

Ik herken dit .Ik heb erg veel last van droge lucht. Woon sinds 04-2014 in een woon zorgcentrum en de LA vroeg zich in sept 2014 af of mijn achteruitgang misschien te maken had met een droog klimaat in het centrum. De GGD heeft daar uiteindelijk in 2016 een onderzoek naar gedaan en het bleek dat de lucht erg droog is en de ventilatie erg slecht is Ik heb een vochtverdamper aangeschaft en die verdampt 4 liter water per dag .Hier hou ik het vochtpercentage op ongeveer 40 % bakken aan de radiator helpen niets Veel bewoners hier hebben er op een of andere manier last van
een bedrijf heeft de Ventilator opnieuw ingesteld naar het aantal m3 van het appartement. Het gaat nu redelijk goed.

Login of registreer om te reageren