Hoe voel jij je vandaag? #166

Dit topic is gesloten
Ga naar laatste reactie27

Reacties

• SooshSoosh Moderator
    @daantje , dat klinkt pittig!

Hier mwah, ben voor de 3e keer in 2.5 week door mijn rug gegaan. Daarnaast gaan longen gelukkig weer wat beter.

Ik hoop op goede uitslagen voor jou!
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik ben bij de longarts geweest. Foto was normaal, bloed liet geen grote afwijkingen zien. Longfunctie stabiel met januari (maar was toen een stuk lager dan vorig jaar).

Ik kom niet in aanmerking voor de dupilumab. Omdat mijn allergieën nauwelijks meer aantoonbaar zijn, wilde mijn longarts eigenlijk dat ik zou stoppen met de xolair maar omdat het nu al niet lekker gaat, zie ik dat niet zitten.

Ik krijg nu azitromycine voor acht weken in de hoop dat kno en longen dan een beetje tot rust komen. Dan moet ik ook weer terug.

Ik kreeg een beetje het gevoel dat het aan mij lag dat het niet goed gaat omdat er niet zoveel uit de onderzoeken kwam. Zo zal hij het wel niet bedoelen maar blegh. Mijn fysiotherapeut was gisteren ook niet tevreden, longen voelden niet okee en ik adem veel te oppervlakkig. Hoop dat ze gauw weer terug is in de zaal zodat ze meer met me kan oefenen.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Na 3 weken lelijke pijn aan mijn schouder maar eens bij de fysio geweest. Nu ingetaped, en advies rust met de schouder.
    Hoe doen we dit niet weer: rust...… :-0
    gelukkig mag ik wel wandelen en fietsen.
    vanmorgen een rondje gelopen (vogels geteld), en nu heerlijk niks niks niks niks niks :-)
  • PurplePurple Gebruiker
    Ik heb vandaag een machtiging gekregen voor Davos! Ik voelde letterlijk en figuurlijk meer lucht!!
    Ah, wat fijn! Kan je snel terecht denk je?
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Purple schreef: »
    Ik heb vandaag een machtiging gekregen voor Davos! Ik voelde letterlijk en figuurlijk meer lucht!!
    Super fijn voor je! Houd ons maar op de hoogte als je wilt!
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    @Purple , wat enorm fijn voor je, eindelijk kun je een beetje vooruit kijken en hopen op verbetering! Hoop dat je snel terecht kunt.
    superfijn nieuws purple!
  • KirsjiKirsji Gebruiker
    Gister naar de huisarts geweest voor een longfunctie test en net de uitslag gekregen; het is wat licht afwijkend, dus doorgestuurd naar de longarts en nu maar afwachten wanneer ik daar heen kan.
  • PurplePurple Gebruiker
    Dank allemaal! Ik heb echt zitten huilen van opLUCHTing! Eindelijk die stip aan de horizon. Ik kan eind augustus terecht. Dus eerst thuis nog flink proberen op te bouwen.

Ik houd een fb-pagina bij over Davos. Mocht iemand het leuk vinden mee te lezen, dan geef ik het adres in een pb.
  • MillyMilly Schrijver
    Hoi @Purple, wat een getouwtrek voordat je toestemming hebt! Bij mij was t destijds met 1,5 maand rond, maar toen kon nog meegedaan worden met t hooggebergteonderzoek...
    Wens je alvast een goede tijd daar! Ik zou je adviseren om juist te zorgen dat je uitgerust en redelijk stabiel naar t N.AD kan ipv nu thuis je grenzen te zoeken en flink gaan opbouwen! Juist omdat je hier in NL niet meer verder komt ga je daar heen lijkt me..
    Nu vooral op t gemak voorbereiden, spulletjes bij elkaar zoeken enz. Vergeet niet n paar foto's mee te nemen en hobbyspulletjes!
  • PurplePurple Gebruiker
    Milly schreef: »
    Hoi @Purple, wat een getouwtrek voordat je toestemming hebt! Bij mij was t destijds met 1,5 maand rond, maar toen kon nog meegedaan worden met t hooggebergteonderzoek...
    Wens je alvast een goede tijd daar! Ik zou je adviseren om juist te zorgen dat je uitgerust en redelijk stabiel naar t N.AD kan ipv nu thuis je grenzen te zoeken en flink gaan opbouwen! Juist omdat je hier in NL niet meer verder komt ga je daar heen lijkt me..
    Nu vooral op t gemak voorbereiden, spulletjes bij elkaar zoeken enz. Vergeet niet n paar foto's mee te nemen en hobbyspulletjes!

Dank! Met opbouwen bedoel ik niet dat ik nu al echt zelf begin met flink sporten enz. Maar sinds de laatste opname heb ik weer iedere dag thuiszorg voor douchen en aankleden. Dat moet ik wel weer zelf kunnen als ik vertrek. En een klein beetje basis moet er wel zijn. Volgens de longarts ben ik anders te zwak voor revalidatie. Vandaar dat ik nu met fysio en logo probeer weer een beetje op te bouwen. Zelf boodschappen doen zou ook heel fijn zijn. Ik vecht door tot ik weer iets meer kan, en ben me tegelijk bewust van het feit dat juist doseren mijn aandachtspunt is. Het is steeds zoeken wat kan en wat niet. Daar ligt mijn grootste hulpvraag voor Davos.
  • MillyMilly Schrijver
    Ah, nu begrijp ik wat je bedoelt @Purple! Goed dat je daar met de ergo mee aan de slag gaat, succes! Elk stapje vooruit is er een! En dat moeten leren doseren is erg herkenbaar.. Doorzettingsvermogen en wilskracht is n kracht maar ook je valkuil! Ik blijf er mee stoeien, hoewel t steeds beter gaat.
    Sterkte hoor!
    Hier gevalletje pech. 5 weken geleden heb ik een ongelukje gehad, met zere schouder. de pijn ging, en kwam weer. inmiddels had ik fysio al ingeschakeld.
    de pijn werd te heftig, dus gisteren naar de huisarts. Deze constateerde een geiriteerde spieraanhechting en een verrekking van een spier bovenarm. advies is rust en fysio. herstelperiode is 6 weken.
    En omdat pcm niet meer werkte nu wat sterkers, tramadol. Dit omdat ik van nsaid zoals diclofenac benauwd word. Je snapt dat ik vannacht heerlijk heb geslapen.

Dik vervelend want sporten zit er nu niet in, dit is zo goed voor mijn astma. Gelukkig doen mijn longen het goed.
    Vervelend @emsepems mijn vriend heeft een slijmbeursontsteking gehad in zijn schouder en je bent zo beperkt dan. Niet roeien, geen auto rijden, niet stofzuigen. Hoop dat je beter slaapt met de pijnstillers maar met tramadol lukt dat wel haha en een spoedig herstel.

Hier zijn het zware dagen. Vooral donderdag was ik heel erg benauwd, beangstigend ook. Atrovent deed weinig. Gisteren merkte ik hoe een zware dag dat geweest was, toen ging het gelukkig beter. Vanmorgen ook maar nu ook weer flink benauwd. Gelukkig een rustig dagje.
    Daantje, helemaal waar, wel lekker slapen dag en nacht ;-0 maar geen autorijden en sporten. (wandelen mag wel). stofzuigen gaat wel met 1 arm.
    wat ik erg vervelend vind is dat ik ook niet mag werken, het is spitsdruk op t werk en al veel tekort.....
    en wat niet gunstig is is niet sporten....
    affijn, het hoort bij t leven.

longen merken dat t lichaam uit balans is, wat benauwder, maar t gaat goed.
  • MillyMilly Schrijver
    Jammer @emsepems.. Beterschap hoor!
    Ik herken t @Daantje, t klamme, warme weer en de buien doen geen goed! Sterkte! Heb t ook erg benauwd, sinds gister behoorlijke aanvallen.. Vind t aardig slopend.
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    #49 edited juli 2019
    @emsepems sterkte en beterschap hopelijk knap je nu goed op.
    @Daantje en @Milly het is ook erg benauwd weer en atrovent doet hier ook weinig, momenteel is het uitzitten en hopen dat het snel beter gaat.
    Ik vind het ook erg vermoeiend en slaap momenteel dagelijks een aantal uren overdag.
    Sterkte en beterschap dames.

Binnenkort de screening voor een weekopname in Davos.
    Nu bijna een half jaar hier aan het revalideren ik heb enorm veel geleerd en er is heel veel veranderd het laatste jaar, hulp en aanpassingen in huis maar helaas gaat mijn gezondheid niet vooruit en blijft het ook niet stabiel.
    Dus tijd voor de volgende stap.

@Milly @Bloempje74 ergens hoop ik wel een beetje dat het van het weer komt, omdat er dan ook weer hoop is dat het op termijn weer beter wordt. Eerst de komende week met drie hele hete dagen zien door te komen. Gelukkig is het op het werk wel te doen.

Ga je echt maar een week naar Davos, Bloempje? Wel jammer dat je revalidatie in Nederland je gezondheid nog niet ten goede komt ondanks dat je er zoveel voor doet.
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    @Daantje ik hoop ook dat het door het weer komt en het niet iets anders is.
    De komende week wordt pittig, zal bij mij wel weer hele dagen bed worden met die hitte meer zit er dan niet in.
    Fijn dat het bij jouw op het werk te doen is.

Ja ik ga voor een week assessment naar Davos. Mocht het behandeladvies daarna zijn om toch in Davos te revalideren dan ga ik dat serieus overwegen .
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    @emsepems, beterschap en sterkte, 6 weken is zeker lang, dan maar wat vaker wandelen ipv sporten, gelukkig heb je denk ik een redelijke conditie?

@bloempje, succes met de voorbereiding op je weekje Davos, spannend en zo te hopen dat het iets kan toevoegen, knuffel xxxx

@Daantje en Milly, ook sterkte, en het wordt ook nog eens heel warm.
    Hier ook erg benauwd laatste dagen, komende tijd veel lezen, voetenbadjes en ijsjes en hopelijk trekt het vlug ober.
    Vooral bij iets meer beweging heb ik het gevoel alsof er een zak aardappelen op borstkast rust, ellendig maar zit het maar even uit.
  • MillyMilly Schrijver
    #53 edited juli 2019
    @Bloempje74, jammer dat t revalideren weinig resultaat heeft gehad.. Hoop dat ze in D.avos wat voor je kunnen betekenen hoor! Heb er zelf goede ervaring met 3 maanden opname.
    @Daantje, hoop t ook voor je dat de benauwdheid van t weer is.. Sterkte hoor!
    @goudvisje, pittig voor je! Inderdaad maar verkoeling zoeken om t dragelijk te houden...

Ik heb een virusje te pakken helaas. Kon de benauwdheid vorige week al niet precies plaatsen eigenlijk, dacht dat t van t weer was maar t was te heftig voor mijn doen... Was al weken snotterig, niet heel erg maar nu hoest ik viezigheid op. Ben dus ook niet fit, verhoging en moe van de slechte nachten. Vandaag gestart met Flixotide vernevelingen erbij, redt t amper met ipramol vernevelingen op max.. Blij dat ik eerst nog de flixo erbij kan pakken voor k prednison moet starten;)

Fijne dag :)
    Wat dik naar Milly, hopelijk werkt de verneveling flixo! Ik duim voor je.
    alle mensen die last hebben van de hitte die er aan komt: sterkte, zoek koele of prettige plekjes op! (ik ga graag naar schier, maar dat zal met mijn zere arm niet lukken denk ik)
  • MillyMilly Schrijver
    #55 edited juli 2019
    Dankje @emsepems! Heb jij nog ergens verkoeling kunnen vinden? Jammer dat naar n Waddeneiland nu niet lukt!
    Heb t idee dat de flixo wel wat doet, iets minder benauwd gister. Vandaag juist weer moeite met praten.. En nogal neusverkouden uit mn bedje gestapt vanmorgen.
    Zou t komen omdat ik gisteravond even bij kids in t zwembad gedoken was? Had geen verhoging meer dus dacht, t kan wel;)

Hoe gaat t jullie?
    #56 edited juli 2019
    Hoop dat je het red met alleen de flixotide vernevelingen, Milly! Ik moet dat toch ook nog eens bespreken met mijn arts. Xylometozaline en daarna spoelen geeft mij altijd een hoop verlichting bij neusverkoudheid.

Heel Nederland slaapt slecht met de warmte maar ik slaap voor het eerst weer een hele nacht door, haha. Mijn longen lijken niet meer zo onrustig als vorige week al doe ik ook heel weinig met de hitte. Mijn holtes zijn wel nog onrustig, veel spoelen en hopen dat het gauw beter gaat.

Gisteren een fijn gesprek gehad met mijn fysiotherapeut, is een schat. Hoop dat ik beter slaap en ademhaal van de behandeling
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    Hoe gaat het met jullie in de hitte? Ik sta altijd vroeg op en ga nu al om 8.o0 uur aan het werk. Tenminste in ieder geval de belangrijkste dingen. :)
    's-Middags knap ik af en dan moet ik ook nog de hond uitlaten. Dat gaat dan heel gauw, want dan ben ik heel kortademig.

Een lekker regenbuitje zou welkom zijn. Niet te lang natuurlijk. hahaha

Sterkte allemaal! :)
  • SooshSoosh Moderator
    Ik heb vooral 's avonds en 's nachts het slecht.

Overdag rustig aan, maar dat lukt me aardig. Echter aan het einde van de dag en vooral bij het naar bed gaan begint de narigheid. Vannacht was het 03.00 en dan om 07.30 de wekker.. Blij toe dat vandaag mijn laatste werkdag van de week is en ik dan 3 daagjes weekend heb.

Ik hoop dat voor iedereen de hitte en benauwdheid een beetje te doen blijft. Blijf goed op jezelf (en elkaar!) letten!
    t is superwarm.
    maaaaaaar
    ik zit nu met een nat shirtje voor de ventilator. Dat is goed te doen!

sterkte soosh!
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @Soosh , ik gebruik weleens voor de nacht Valdispert voor de Nacht extra. Zit ook melatonine in. Werkt bij mij prima.
Dit topic is gesloten