Puffer Foster hapert geregeld

05-04-2019 om 11:04 uur

Hallo,
Ik heb al verschillende keren gehad dat de puffer Foster bij ongeveer 50 dosis op de teller hapert.
Het is net of er dan geen druk meer op zit.
Ben ermee terug geweest naar de apotheek nu omdat het te vaak gebeurd. Deze bevestigde dat er te weinig druk op zat en ik heb een nieuwe gekregen.
Wie heeft dit ook vaker want ik kan dit toch niet alleen zijn.

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 11:46 uur

Ja maar heb ik pas 2x gehad in 1,5 jaar tijd

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 13:39 uur

Ik ook weleens, zorgen voor genoeg voorraad en nieuwe pakken

Login of registreer om te reageren
09-12-2023 om 13:07 uur

Als de Foster (Inuvair) puffer hapert, indien er volgens de teller nog veel doses zouden moeten zijn, heeft dat meestal te maken met een fout in het inspuitstuk, niet met de hoeveelheid geneesmiddel en drijfgas in het flesje (dus ook niet met de druk, ook de apotheek kan die druk niet meten, maar enkel constateren dat het niet meer werkt).

Je kan dat controleren door het geheel te wegen. Alles wegen: flesje + plastic inspuitstuk met  dekseltje: vol= 33,4 gr.; leeg= 25,5 gr. Ik heb dit meermaals gewogen en klopt telkens op kleine afwijkingen na. Je kan zelf je eigen puffer enkele keren wegen bij het begin en einde van gebruik.

Oplossing: als je een inspuitdeel hebt van een andere puffer, liefst zonder teller, dan steek je het Foster (Inuvair) flesje in dat spuitstuk, en je kan verder puffen.  Er wordt dan niet meer geteld, maar je zal zo merken wanneer het flesje leeg is. Of je kan het geheel wegen.

Je kan inspuitstukken van vroegere puffers bijhouden, doch die met een teller hebben de neiging  slecht te werken (ik vermoed dat de teller het mechanisme ingewikkelder maakt, en daarom kan haperen).

 

Login of registreer om te reageren