Benauwd bij hoestbuien

04-04-2019 om 20:48 uur

Hallo,

Ik ben nu sinds zondag (5dagen) verkouden. Ik moet echt al de hele week hoesten. Nou heb ik bijna iedere dag wel een hoestbui. Alleen bij zo’n hoestbui kan ik geen adem meer krijgen. Het voelt alsof heel mijn keel dichtgeknepen wordt. Ik moet echt naar lucht happen.Dit is heel erg beangstigend. Ik heb dit al mijn hele leven (15jaar) gehad tijdens hoestbuien als ik verkouden was. Vroeger wel eens mee naar de dokter gegaan, maar die zeiden dat het wel over zou gaan. Maarja op zo’n moment heb je daar niet veel aan. Ik ben nu echt telkens heel bang als ik weer moet hoesten. Is er een manier waardoor ik dit minder kan laten worden? Zodat ik wel gewoon door kan ademen?

Gr

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 08:26 uur

Een oplossing zal er niet echt zijn. Ik denk dat het enige dat enigszins kan helpen is putten uit je ervaring dat je er altijd toch weer uitkomt. Dat zal de angst verminderen. De angst maakt het altijd nog erger. veel sterkte en ik hoop dat je snel van je verkoudheid af bent.

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 10:33 uur

Wellicht kan een middel met tijm je helpen om het hoesten te verminderen. En hoest je veel slijm op? Ik zou me kunnen voorstellen dat een hoeveelheid slijm zorgt voor de benauwdheid dus dan kijken of fluimicil misschien kan bijdragen?

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 13:26 uur
Reactie op _Roosje

Een oplossing zal er niet echt zijn. Ik denk dat het enige dat enigszins kan helpen is putten uit je ervaring dat je er altijd toch weer uitkomt. Dat zal de angst verminderen. De angst maakt het altijd nog erger. veel sterkte en ik hoop dat je snel van je verkoudheid af bent.

Dankjewel:)

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 13:31 uur
Reactie op Nckiie

Wellicht kan een middel met tijm je helpen om het hoesten te verminderen. En hoest je veel slijm op? Ik zou me kunnen voorstellen dat een hoeveelheid slijm zorgt voor de benauwdheid dus dan kijken of fluimicil misschien kan bijdragen?

Ik heb al best vaak hoestdrankjes (oa tijmsiroop) geprobeerd maar het helpt vaak niet echt. Ik heb geen slijm. Had ik dat maar want dan was het minder eng geweest dat kun je gemakkelijker weg hoesten. Het is gewoon van die irritante kriebelhoest. Ik eet de hele dag door dropjes en keelsnoepjes om het zo’n beetje te voorkomen wat soms wel helpt maar dan toch krijg ik soms zo’n enge hoest bui. Om naar de HA te gaan is misschien ook raar omdat ik nog maar 6 daagjes verkouden ben (wel de 3e x sinds december) en de HA zegt waarschijnlijk hetzelfde als het internet; hoestdrankjes, honing, enz... Ik wordt er een beetje hopeloos van.

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 13:41 uur

Misschien tijdelijk een paar codeine tabletjes, onderdrukt de hoestprikkel , mag alleen wanneer je geen productieve hoest hebt, geen vies slijm dus ophoest.
Sterkte.

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 13:45 uur
Reactie op goudvisje

Misschien tijdelijk een paar codeine tabletjes, onderdrukt de hoestprikkel , mag alleen wanneer je geen productieve hoest hebt, geen vies slijm dus ophoest.
Sterkte.

Codeine kom ik idd op elke site tegen maar wat is het eigenlijk? Zijn het gewone pilletjes net als paracetamol of zit het ergens in?

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 13:56 uur

Het is een hoestprikkel dempend middel, het fijne weet ik er niet van.
Zelf geregeld gebruikt, kreeg ze via de huisarts of longarts, maar alleen als ik geen slijm op hoest want slijm moet eruit ipv dempen.
Het zorgt dat je even beter kunt slapen en minder hoest.
Je kunt t beste even je huisarts assistente bellen om te vragen of je dit mag, zou ik liever doen dan zo maar nemen
Ja gewone pilletjes

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 14:09 uur

Pilletjes tegen kriebelhoest kun je toch ook bij drogist kopen?

Login of registreer om te reageren
05-04-2019 om 14:26 uur

Klopt @_Roosje , dat kan zeker maar als ze niet zeker weet of ze dit mag nemen kan ze dit beter overleggen, ik ken haar longziekte niet nl.
Soms mag je ze niet gebruiken, ook bij andere medicijnen enz.

Login of registreer om te reageren