Dochtertje 14 maanden 4x longontsteking

31-03-2019 om 20:04 uur

Goedenavond

Mijn dochter van 14 maanden heeft inmiddels 4x een longontsteking gehad. Mijn huisarts en het cb zien dit niet als reden voor een doorverwijzing en zeggen bovendien dat ze te jong is voor verder onderzoek. Klopt dit? Er komen geen afwijkingen in de familie voor.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
01-04-2019 om 09:02 uur

Beste Mira84,

in de richtlijn voor luchtweginfecties bij kinderen staat beschreven dat er reden voor doorverwijzing naar een kinderarts bestaat indien:
- er vaker dan 1x/jaar een longontsteking is geweest
- er in totaal >3 longontstekingen zijn geweest
Indien er bij uw dochter daadwerkelijk sprake is geweest van longontstekingen, voldoet ze hieraan. Wanneer het echte longontstekingen zijn geweest, dan is dat reden om wel verder te kijken, hetgeen ook kan.

sterkte!

Login of registreer om te reageren
01-04-2019 om 13:44 uur
Reactie op Longarts J. Roukema

Beste Mira84,

in de richtlijn voor luchtweginfecties bij kinderen staat beschreven dat er reden voor doorverwijzing naar een kinderarts bestaat indien:
- er vaker dan 1x/jaar een longontsteking is geweest
- er in totaal >3 longontstekingen zijn geweest
Indien er bij uw dochter daadwerkelijk sprake is geweest van longontstekingen, voldoet ze hieraan. Wanneer het echte longontstekingen zijn geweest, dan is dat reden om wel verder te kijken, hetgeen ook kan.

sterkte!

Bedankt voor uw reactie. Het zijn zeker longontstekingen geweest, zo is het genoemd en ze heeft antibiotica gekregen. Ik ga erachter aan.

Login of registreer om te reageren