Hoofdpijn door hoestbuien

26-03-2019 om 21:49 uur

Hallo allemaal, tijdje geleden weer. Ik ben sinds 2 weken erg verkouden. Hierdoor heb ik soms enorme hoestbuien en hier krijg ik zo'n verschrikkelijke hoofdpijn van, ik denk door de druk op t hoofd tijdens het hoesten.

Heeft iemand hier tips voor? Want het hoesten kan ik heel wat van hebben maar die hoofdpijn maakt het wel heel naar is echt hevige hoofdpijn soort migraine van een paar minuten!

Dankjewel alvast!

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 07:32 uur

Wat akelig Nienke! Hoest je veel slijm op of is t juist een droge/kriebelhoest?
Ms kun je eerst huffen en dan als t slijm hoog zit ophoesten, kost t minder kracht en doet ws minder zeer aan je hoofd. Evt een slijmoplosser nemen.. Als je geen slijm hoest, kun je iets nemen wat de hoestprikkel onderdrukt. Een hoestdrankje, pastilles zuigen.. Denk dat t vooral de hoest is waar je wat mee kunt/moet, de pijn in je hoofd ansich weet ik geen oplossing voor eigenlijk dan t proberen te voorkomen.
Ms helpt t om de holten de spoelen met zout water zodat er minder druk op staat..
Beterschap hoor!

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 07:39 uur

Hoi Nienke,

Momenteel heb ik daar ook last van, bij mij zitten mijn holtes vol en ik spoel drie keer per dag nu met de nasofree en zoutwater op aanraden van mijn kno-arts. Is dit ook wat voor jou?
Bij mij verminderd de druk op mijn hoofd langzaam:)

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 10:06 uur

@Milly er zit eigenlijk slijm waar ik niet snel bij kan maar wat wel de hoest triggert als ik in adem. Daardoor is die droog maar na 2 minuten hoest ik pas slijm op. In het verleden hebben hoestdranken niet geholpen helaas.

Ik ben niet meer snotterig dus ik dacht er niet aan dat mijn holtes vol kunnen zitten. Maar misschien is dat het nog wel van de verkoudheid.

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 10:59 uur

Helaas weet ik uit ervaring dat je niet snotterig hoeft te zijn als je holtes volzitten, soms zit er bij mij een flinke ontsteking en heb ik weinig last van snot, maar met spoelen komt na een paar dagen toch behoorlijk wat troep eruit. Alsof het echt vastzit ofzo. Kan natuurlijk niet oordelen of het bij jou ook zo is, hoop voor je van niet!

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 17:27 uur

Ja ik heb wel bijna altijd als ik goed verkouden ben infecties in mijn holtes. Dus dat zou super goed kunnen! @Milly @Nckiie wat is dat huffen?

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 18:12 uur

@nienke789 dat is een techniek om slijm los te krijgen uit de longen. Loop je bij een fysio? Dan zou die je op de juiste wijze het kunnen aanleren:)

Login of registreer om te reageren