Ingeborg70

25-03-2019 om 11:05 uur

Hoi, ik ben Ingeborg, woon in het noorden van het land en ben 48 jaar. Ik heb astma en huisstofmijt allergie. Momenteel ondervind ik veel last van houtkachels, zelfs overdag. Mijn longen reageren daar sterk op en dus zoek ik nu naar luchtzuiverende methodes, zoals luchtreiniger en luchtzuiverende planten. Alle ideeën zijn welkom!

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 12:10 uur

Hoi Ingeborg!

Ik heb zelf een Aloë Vera plant in mijn slaapkamer staan. Dat is een plant die juist 's nachts veel zuurstof afgeeft:

Aloë vera is volgens de NASA de beste plant om de lucht te reinigen. De plant schijnt ’s nachts zuurstof af te geven, wat help om een diepe slaap te bereiken. De Egyptenaren noemden aloë vera bovendien al “de plant van de onsterfelijkheid.” Waarschijnlijk omwille van de medicinale en esthetische eigenschappen.

Persoonlijk vind ik het een groot voordeel dat het geen geur afgeeft. Lavendel of Jasmijn bijvoorbeeld zou mijn astma ook weer triggeren.

Verder hoor en lees ik veel dat luchtzuiveringsapparaten niet echt werken. Jij hebt de lucht al lang en breed ingeademd voordat het een keer door zo'n apparaat is getrokken en gefilterd is.

Login of registreer om te reageren