Ct scan longembolie

25-03-2019 om 10:08 uur

Beste longartsen en ervaringsdeskundigen,

Bijna een 1 jaar geleden is er op de SEH longembolie geconstateerd. Ik was niet heel erg ziek. Pijn in mijn ribben bij het diep ademhalen en verder was ik niet benauwd en pijn tussen schouderbladen. En 2 dagen daarvoor koorts gehad.
De huisarts had op D-dimeer geprikt en die was verhoogd. 611 ug/l en CRP 70.
Om die reden op de SEH terecht gekomen. Later allerlei onderzoeken gehad waaronder een Petscan, echo, foto's. Tot op heden heb ik geen oorzaak voor de longembolieen. Om die reden levenslang aan de bloederverdunners.

Ik was voor de longembolie gezond. Kreeg alleen vitamine b12 injecties ivm een te kort op advies van internist. Die injecties heb ik meer dan 8 jaar gebruikt.
Ik ben 38 jaar, moeder van 2 kinderen en 1.58 cm en 45 kilo.
Wel is inmiddels de diagnose Astma gekregen. Wat jarenlang als hyperventilatie werd afgedaan.
Ik heb er moeite mee dat ik geen duidelijkheid oorzaak heb voor de longembolieen. Soms twijfel ik aan de diagnose. Sinds een paar maanden heb ik last van een slokdarmontsteking en tijdens de diagnose van de longembolie had ik daar ook last van, alleen herkende ik dat toen niet. Pijn tussen schouderbladen,misselijk en moeite met slikken.
Ik krijg nog een maagonderzoek. Tot die tijd moet ik maagzuurremmers blijven gebruiken. Voor mijn astma gebruik ik sinds de maagzuurremmers nauwelijks mijn medicijnen.

Zou iemand mij de inhoud van het onderstaande verslag CT Scan in begrijpelijke taal kunnen uitleggen?

Segmentele longembolieen rechter bovenkwab (beeld 76 en 65).
Dubieuze segmentele longembolie in linker onderkwab (beeld 120 en 129).
Subsegmentele longembolie linker onderkwab (beeld 142). Geen tekenen van
rechts belasting. Geen pericardvocht of pleuravocht. Twee zichtbare
bronchiaalarterieen. Mediastinaal op subcarinaal niveau weke delen,
vermoedelijk pathologische lymfeklieren (beeld 112). Een lineaire
hyperdense structuur hierdoorheen verlopend, vermoedelijk
bronchiaalarterie (beeld 102-115). Axillair, supraclaviculair en hilair
beiderzijds geen lymfadenopathie. Aspecifieke nodus in linker onderkwab
(beeld 203).

Over de aspecifieke nodus is mij nooit iets verteld. Ik las dat zojuist in het verslag wat online staat in mijn gegevens. Ik ga mijn longarts nog hier over bellen .

Bedankt voor het lezen en excuses voor het lange verhaal.

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 08:31 uur

yasa 2018

Wellicht is het handig om eerst contact op te nemen met de longarts en daarna de vragen die overblijven in een nieuw topic te plaatsen. Wij sturen deze dan door naar een longarts. Zo voorkomen we dat er adviezen door elkaar gaan lopen. Heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren