Benauwdheid en hoge Hb en Ht

23-03-2019 om 14:22 uur

Hallo, ik ben man 66 jaar met diabetes2, overgewicht
1.5 jaar geleden, erg vermoeid,liggen, slapen, te moe arm te verleggen geen puf geen zin.
Bloedonderzoeken op vermoeidheid waren goed, testosteron onderkant norm. Androgel gekregen,
Meer fit etc, zakt weer weg, ophogen , weer goed, dan zakt weer. Nu max dosering.

Mei 2018 werd in buitenland geconstateerd te lage saturatie bij liggen 86 zittend weer hoger wisselend 94-90. Cardioloog kon niet vinden, stuurde me door azg ,cardioloog vond iets in prikkeling langzame en snelle pad, VAKR ofzo. kreeg verapamil

Maand geleden controle internist bloedwaarde te hoog, uitgebreide bloedtest, en test Jak2v617f.
Kwam uit Hb 11.5 en HT 5.5 Erytrocyten 6.5. Eritropoe 6iul4/29 was 6 .uitslag jak etc niet bepalend voor VS, rest bloed goed .nu beenmerg onderzoek en punctie gehad.

Uitslag hematoloog.
Geen jak gen etc afwijking, beenmerg ook goed.
Bij beenmerg ook bloed afgenomen Hb nu 10.6
Over ht etc speak hij niet, valt allemaal onder Hb.
Oorzaak verhoging onbekend, zoukunnen komen door saturatie en nacht apneu.
Of door de androgel.
Deze had ik 10 dagen voor bernmerg en bloed 1 dosis verminderd.
Hb nu lager, kan ook daar van komen.

Aderlating was niet nodig, daar ik wisseldende klachten heb.
Prikken stekend gevoel handen polsen schernbeen, en pijnlijk schraal gezicht soms rood
En wat benauwdheid.
Wou jij wel 1 x keer aderlating doen, dan na week bloedonderzoek daarna consult.

Kijken of dit helpt, maar moet dit dan niet vaker gedaan worden?
Ik lees Ht als die berhoogd is dan aderlating deze was te hoog , laatste keer weet ik dus niet.

Afspraak gemaakt longarts voor apneu app, waar kan die nog meer na kijken, voor saturatie etc,
Als oorzaak hoge bloedwaarden? En kan daar wat mee gedaan worden, of me leren leven
Kan ook androgel wezen, maar heb ik denk wel nodig, maar vliegt op en neer, net als lichaam het nurt wil.
Graag uw meening en ideeen.vgr

Login of registreer om te reageren
24-03-2019 om 11:00 uur

Best een warrig stuk tekst als ik eerlijk ben.

Login of registreer om te reageren
25-03-2019 om 09:00 uur

Japarina,

Je hebt eerder een antwoord gehad van de longarts op je vragen. Wacht nu je afspraak af met de longarts af in het ziekenhuis. Wij sturen dit 'nieuwe' verhaal niet door naar een longarts op het forum.

Login of registreer om te reageren