Hallo allemaal hier

18-03-2019 om 16:14 uur

Ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen.
Ik ben 52 jaar en heb al 29 jaar astma. Jaren lang ging het redelijk goed. Maar de laatste 6 à 7 jaar ging het steeds slechter. Ik heb 2 x gerevalideerd bij Ciro Hornerheide, maar bij de laatste keer kreeg ik op het eind te horen dat revalidatie voor mij geen toegevoegde waarde meer had.
Ik heb verschillende keren ik het ziekenhuis gelegen de laatste jaren met longaanvallen en longontsteking. En met veel pijn in de rug i.v.m. een gescheurde tussen-ribspier (dit kwam door zware longaanvallen en hoestpartijen) ook nog oxycodon geslikt. Bij mijn laaste longaanval vernevelde ik 8 x daags en de prednison was verhoogd tot 50 mg dagelijks.
Na een gedegen bloedonderzoek een aantal weken geleden is geconstateerd dat ik Eosinofiele Astma heb. En dat ik in aanmerking kom voor Nucala (spuiten).
Ik heb 3 weken geleden de eerste spuit gekregen. Ik voel me nu sinds een aantal weken weer een stuk beter. Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik met Nucala door mag gaan. En daar ben ik best blij mee.
Ik heb best wel wat vragen en ik hoop dat ik hier op het forum wat antwoorden kan krijgen.

Login of registreer om te reageren
18-03-2019 om 18:00 uur

Hoi Elly66, welkom:)
Fijn dat de injecties voor meer stabiliteit zorgen, je hebt al veel gesukkeld met je astma!
Je mag altijd vragen stellen hier, soms kun je met de zoekfunctie ook n antwoord vinden.

Login of registreer om te reageren