Terug van weggeweest

17-03-2019 om 08:45 uur

Hallo allemaal,

Ik zal me even opnieuw voorstellen. In 2006 heb ik me hier aangemeld op het forum. Ik had er op dat moment al een jaar of 10 ziekenhuisonderzoeken opzitten. Maar echt lekker ging het niet en ik was blij met alle info en tips en gedeelde ervaringen en herkenning die ik hier vond.
Na verloop van tijd zijn mijn klachten dusdanig afgenomen dat ik eigenlijk geen klachten meer had. Niet meer 5 a 6 keer per jaar een longinfectie of longontsteking. Niet meer benauwd en hoestbuien. Ik voelde me een klachtenvrij mens.

Helaas is het tij ineens best snel gekeerd. Ik kreeg een week aantal weken geleden een beste verkoudheid en daarbij begon ik te hoesten en kreeg ik het benauwd. Dat kan natuurlijk toch wel, maar ik blijf nu benauwd en kortademig en hoesten. Het voelt niet als een infectie of ontsteking. Het voelt eigenlijk weer zoals het voelde toen mijn astma voor het eerst ontdekt was.

Toen ik 12 was, badmintonde ik. Tijdens de clubkampioenschappen werd ik erg ziek. Ik bleef vervolgens weken lang hoge koorts houden, hoesten en kon niks. Uiteindelijk heeft de huisarts testen laten doen voor mijn longen en bleek ik 50% longinhoud te hebben maar. Daar bleek ik ziek door te zijn geworden. Vanuit daar is toen de hele ziekenhuismolen gaan lopen. Helaas zonder echt resultaat. Er werd geen oorzaak gevonden, ze wisten niet wat het precies was en waarvan ik steeds benauwd werd en medicijnen die hielpen vonden ze evenmin.

Nu ga ik aankomende dinsdag toch maar weer naar de huisarts. Ik merk dat het niet goed zit. Ik ben muziektherapeut bij mensen met dementie en mensen die de combinatie psychiatrie en dementie hebben. Ik zing veel met ze en ik merk dat ik soms het einde van de zin van een liedje eigenlijk net niet haal. Hier heb ik eerder geen last van gehad. Ook merk ik als ik een trap op loop ik echt even wil zitten. Soms ben ik dan echt aan het hijgen en duurt het een minuut of 10 voor ik weer op adem ben.

Ik las hier op het forum al wat medicijnen die er toen nog niet waren (ik heb de hele apotheek geprobeerd, kreeg steeds een andere voorgeschreven in de hoop dat er iets was wat wel hielp). Ik heb daarmee hoop dat er nu wel een medicijn is die mij kan helpen.

Ik vind het een goede stap om terug naar de huisarts te gaan hiermee. Ik vind het wel erg moeilijk. Ik heb geen goede herinneringen aan de ziekenhuisonderzoeken en alles daaromheen en zie er tegenop om die molen weer in te moeten. Weer vervelende onderzoeken te moeten ondergaan waar in het verleden veel mee is misgegaan. Weer misschien de mededeling te krijgen dat ze het allemaal niet weten, maar het wel echt niet goed is met mijn longen. Dan voel ik me machteloos.

Nou, een heel verhaal. Ik had op het forum al wat gereageerd en een topic geopend, dus daarom vond ik dat het nu ook goed was om me even opnieuw voor te stellen.

Annemarie

Login of registreer om te reageren
18-03-2019 om 07:28 uur

Hoi Annemarie, welkom terug:) Wat akelig dat je astma weer opspeelt! Denk ook dat naar de huisarts gaan een goede eerste stap is en probeer te bespreken waar je tegenop ziet. Ms zijn de onderzoeken niet opnieuw nodig.. Sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
19-03-2019 om 06:24 uur

Hallo Milly,
Dank je wel voor je reactie.
Ik zal inderdaad aangeven waar ik tegenop zie en ik hoop niet weer alle onderzoeken te hoeven doen. Anderzijds wil ik wel echt dat dit weer beter wordt.

Login of registreer om te reageren