Conni

15-03-2019 om 14:43 uur

Hoi ik ben Conni, sinds 10 jaar astma ( nu 55) ik merk dat mijn klachten toch erg aan het veranderen zijn . Vaak aan het eind van de week begint het, mijn lichaam is dan moe en ik word sneller benauwd . De benauwdheid gaat dan gepaard met zere plek op mijn rug, zeurende pijn rechterschouder en arm , ook raak ik mijn stem kwijt, wie herkent deze klachten ?

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 20:41 uur

Zere plek op de rug, bij mij tussen de schouderbladen, is mij bekend. Zeker bij toenemende benauwdheid en na een benauwdheidsaanval. Ook het kwijt raken van de stem bij benauwdheid is mij niet vreemd. De pijn in schouder en arm zou kunnen komen van de verkrampingen door de benauwdheid, heb je er al eens verder naar laten kijken?

Login of registreer om te reageren
18-03-2019 om 08:12 uur

Hoi, welkom!
Herken je klachten zeker, bij mij een uiting van overbelasting, zeker als er n bepaalde moeheid en zo n zeurderige keelpijn bij speelt. Ook bij benauwdheid, door weersomstandigheden of andere prikkels uitgelokt, ervaar ik zulke klachten. Bij jou is t aan t eind van de week, zou t kunnen dat je meer doet dan je lijf/longen aankunnen? Gaat t ook weer weg als je in t weekeind rustiger aan gedaan hebt? Heb je salbutamol/ventolinpuf oid? Je zou kunnen 'testen' of t van acute benauwdheid is, dan zou t minder moeten worden na t puffen. Je zou evt een poosje een soort dagboek bij kunnen houden zodat je ms verband kunt leggen tussen klachten en omstandigheden. Vertrouw je t niet, dan naar de huisarts. Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
24-03-2019 om 13:57 uur

Hoi bedankt voor het antwoord ! Huisarts deed net of dit niet hoorde bij astma .
Heb gewoon lange slechte periodes , hoop dat straks het weer wat kan helpen .

Login of registreer om te reageren