Storm in de lappenmand!

11-03-2019 om 20:35 uur

Hoi hoi,
Gisteren zijn we echt uitgestormt! De dag begon met veel regen, heerlijk als je dan nog lekker in je warme bed ligt! We keken elkaar s aan tijdens het ontbijt, de regen was over gegaan en de zon piepte achter een wolk vandaan en we dachten allebei t zelfde.. Hoezo een storm op komst? Eigenlijk dachten we dat wel weer mee zou vallen, het had al veel gewaaid en t is onstabiel in de lucht. Maar in no-time trok de wind aan tot windkracht 9! Ongelooflijk wat een geweld!! We zijn toch best wat gewent in Zeeland dacht ik.. De dakpannen vlogen van t dak, stukken van de kas kwamen overwaaien en grote takken braken uit de bomen..

Het onstuimige weer heeft ook zo zn weerslag op mn longen eigenlijk. Het helpt gewoon niet mee als de luchtdruk steeds van die snoekduiken neemt!
Behalve een stootkuurtje prednison was ik de winter tot een maand geleden wonderwel redelijk doorgekomen! Toen kwam de griep om t hoekje, eerst manlief en vervolgens ging t mij niet voorbij.. Het venijn zit um in t staartje!! Ben er best ziek van geweest, mn astma van rit dus prednison erbij, bacterie in t sputum waarvoor n ab kuurtje en tot heden wil t gewoon niet. Van t ab kuurtje wel wat opgeknapt maar prednison afbouwen is toch altijd weer een klein drama. Daarom neem ik me tijdens t afbouwen weer stellig voor er nooit meer aan te beginnen, elke keer.. Maar als t dan weer zover is als nu, ben ik blij dat t bestaat en slik ik de prednison in de hoop op wat stabiliteit.
Nu, in t voorjaar lift ook de hooikoorts en mn eczeem mee op de prednison en das mooi meegenomen! k Ga rustig verder met langzaam afbouwen en wacht af hoe t verder loopt.. Ben al ontzettend dankbaar dat t ziekenhuis buiten beeld is gebleven, afgelopen jaren was ik in de winter steeds zo ziek dat een opname onvermijdbaar was..

De lappenmand raakt steeds voller, ook de kinderen hebben griep. Ik probeer ze te vertroetelen, leuke verhaaltjes voor te lezen, fluister lieve woordjes als zich zo ziek voelen dat ze nergens zin in hebben, ik aai over zweterige bolletjes en hang er lekker bij op bank en bed. Ondertussen hou ik mezelf voor dat ik verder echt niks moet! Ja inderdaad, mn grenzen bewaken... Voor zieke kinderen zorgen is topsport als je zelf ook niet fit bent. Tegelijk bedenk ik, hoe heerlijk dat ik t ondanks alles toch kan, het zit um in de kleine dingen!!

Hierbij n knuffel voor iedereen die ziek is en t hoe dan ook zwaar heeft, ik denk aan jullie!
Lieve groet Milly:)

Login of registreer om te reageren
11-03-2019 om 21:06 uur

Beterschap voor ieder in de lappenmand en dat t maar gauw weer rustiger weer wordt!

Liefs

Login of registreer om te reageren