Chronisch ontstoken luchtweg?

02-03-2019 om 20:47 uur

In augustus 2017 ben ik begonnen te hoesten. Dag en nacht ging dat door en de bovenste helft van mijn luchtweg deed pijn. Na een tijdje ben ik door de huisarts op medicatie gezet omdat het hoesten maar niet overging en de pijn niet wegtrok en ik volgens hem een ontstoken luchtweg had. Het hoesten irriteerde de luchtweg en hield zo de ontsteking in stand. Ik ben toen ook naar het ziekenhuis geweest om longfoto's te laten maken, deze bleken in orde. Ik heb allerlei verschillende soorten medicatie geslikt tegen virussen en bacteriƫn maar de pijn aan de luchtweg blijft. De hoeveelheid hoesten is minder geworden maar reageert erg snel op allerlei externe prikkels. Momenteel heb ik net weer een antibiotica kuur (3 dagen stapelkuur) achter de rug maar het heeft weer niks geholpen. Ik gebruik wel al een aantal maanden de Foster puffer maar ook daarvan betwijfel ik de werking. Ik ben kortademig, klink regelmatig hees. De pijn in de luchtweg breidt zich langzaam uit en nu inmiddels 1,5 jaar verder weet ik inmiddels niet meer wat te doen. Wat raadt u me aan?

Login of registreer om te reageren
02-03-2019 om 20:50 uur

Heb je wel eens maagzuurremmers geprobeerd?

Login of registreer om te reageren
02-03-2019 om 20:54 uur

Ja, ik slik Omeprazol. Ik heb Fibromyalgie en slik daarvoor nog wel eens pijnstillers of ontstekingsremmers, vandaar.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
04-03-2019 om 16:58 uur

beste
dit probleem vraagt nader onderzoek. pragmatisch een middel proberen houdt ergens op. waarschijnlijk heeft het niet veel te maken met infecties en zullen antibiotica niet erg helpen. maagzuurremmers kunnen inderdaad wel eens wat doen maar ook de neus en bijholten kunnen het probleem zijn en nog wel meer zaken. mocht je een middel tegen hoge bloeddruk gebruiken: ace remmers zijn berucht om hoesten als bijwerking. nader onderzoek dus.

Login of registreer om te reageren