Heel vaak een longontsteking

27-02-2019 om 11:32 uur

Hi iedereen.

Ik kan op internet hier niks over vinden, dus ik ga ervan uit dat ik een van de weinigen ben die dit meemaakt.
Ik heb nu zeker al 8 keer een longontsteking gehad en 2 keer bronchitis in drie jaar tijd. Vorig jaar is er astma geconstateerd.
Van astma-aanvallen heb ik niet bijzonder veel last, gewoon normaal. Wel ben ik zeker elke twee maanden verkouden. Ik krijg dan last van een piep in mijn longen en groen slijm. Ik ga naar de huisarts en ja hoor ik heb een longontsteking. Dit gebeurt nu iedere keer als ik verkouden ben!! Ik word behandeld met doxycycline (ben allergisch voor ammoxilline) en na de kuur is het weer 'weg'. De dokters hebben volgens mij geen idee wat ze doen, aangezien het steeds terug komt? Ik ben pas 22 jaar en mijn leven bestaat bijna alleen maar uit die longontsteking lijkt het wel. Wat is er in vredesnaam aan de hand en wat kan hieraan gedaan worden?

Ik hoop op antwoorden...

Groetjes, BB

Login of registreer om te reageren
27-02-2019 om 13:03 uur

Misschien eens een verwijzing vragen voor de longarts? Wordt er weleens een thoraxfoto of een sputumkweek gemaakt? Sommigen hebben baat bij een onderhoudskuur Zithromax. (2 x per week 500 mg) dat kan de longen soms tot rust brengen. Maar dat moet de longarts voorschrijven! Zo vaak longontsteking is natuurlijk heel belastend voor jou En ook niet normaal. Vreemd dat de arts blijft behandelen met Doxy en geen oorzaak zoekt.

Login of registreer om te reageren
27-02-2019 om 14:21 uur

Een arts in het ziekenhuis vertelde mij dat hij Doxy bijna een homeopathisch medicijn vond.
Zal wel wat gechargeerd zijn maar na zoveel longontstekingen zou toch een wat "steviger" antibioticum op z'n plaats zijn. bv. Amoxicilline of zelfs Ciprofloxacine.

Login of registreer om te reageren
27-02-2019 om 15:52 uur
Reactie op Thirza

Misschien eens een verwijzing vragen voor de longarts? Wordt er weleens een thoraxfoto of een sputumkweek gemaakt? Sommigen hebben baat bij een onderhoudskuur Zithromax. (2 x per week 500 mg) dat kan de longen soms tot rust brengen. Maar dat moet de longarts voorschrijven! Zo vaak longontsteking is natuurlijk heel belastend voor jou En ook niet normaal. Vreemd dat de arts blijft behandelen met Doxy en geen oorzaak zoekt.

Ik ben al een paar keer bij de longarts geweest, maar die doet verder ook geen moeite. Het is heel vreemd allemaal. Een thoraxfoto is wel een keer gemaakt en toen kwam eruit dat ik dus astma had.

Login of registreer om te reageren
27-02-2019 om 15:58 uur
Reactie op balling

Een arts in het ziekenhuis vertelde mij dat hij Doxy bijna een homeopathisch medicijn vond.
Zal wel wat gechargeerd zijn maar na zoveel longontstekingen zou toch een wat "steviger" antibioticum op z'n plaats zijn. bv. Amoxicilline of zelfs Ciprofloxacine.

Ja klopt, vind ik ook. Zo vaak antibiotica gebruiken lijkt mij ook niet gezond voor het lichaam... Amoxilline ben ik helaas allergisch voor. En bij mijn huisarts hebben ze het altijd alleen maar over die twee of een prednison kuur

Login of registreer om te reageren
27-02-2019 om 16:33 uur

Op een foto kan je niet zien dat je astma hebt

Login of registreer om te reageren
27-02-2019 om 16:59 uur
Reactie op Stefanie

Op een foto kan je niet zien dat je astma hebt

Nou ik heb er ook geen verstand van, maar er zijn vorig jaar meerdere testen gedaan in het ziekenhuis en ik heb het toch echt ;)

Login of registreer om te reageren
27-02-2019 om 18:40 uur

Oke testen. Je noemde alleen de foto dat ze daarmee astma vast hebben gesteld. Je verhaal is vaag en komt met stukjes en beetjes!! Je zegt dat artsen geen moeite doen maar ondertussen heb je dus wel meerdere testen en foto gehad.

Login of registreer om te reageren
27-02-2019 om 23:50 uur
Reactie op Stefanie

Oke testen. Je noemde alleen de foto dat ze daarmee astma vast hebben gesteld. Je verhaal is vaag en komt met stukjes en beetjes!! Je zegt dat artsen geen moeite doen maar ondertussen heb je dus wel meerdere testen en foto gehad.

Ja, vorig jaar en toen werd na 2 jaar pas astma geconstateerd. Nu heb ik elke twee maanden een longontsteking en naast antibiotica geven, doen ze er niks aan. Dat is het probleem. Naar die longontstekingen doen ze geen onderzoek!

Login of registreer om te reageren
28-02-2019 om 06:19 uur

Je 1e bericht staat 8x longontsteking in 3 jaar tijd. Sorry ik kan t niet meer volgen.

Login of registreer om te reageren
28-02-2019 om 14:51 uur
Reactie op Stefanie

Je 1e bericht staat 8x longontsteking in 3 jaar tijd. Sorry ik kan t niet meer volgen.

Dan ben je niet zo slim.

Login of registreer om te reageren