Hoesten/ Bacterie sinds het ongeluk

20-02-2019 om 08:50 uur

Hallo, ik had 10 november jl een ongeluk, verschillende breuken, arm uit de kom enz. 1 december weer in het ZH ivm Longaanval en daarna voor 6 weken naar het verpleeghuis/revalidatie tot 16 januari jl. Maar sinds het ongeluk hoest ik met heel erg vastzittende slijm, als ik hoest klinkt het alsof er iets knapt in mijn keel. Ik hoestte nooit . Nu al sinds het ongeluk al 3 Pred en verschillende AB kuren gehad. Vorige week weer sputum weggebracht en de bacterie zit er nog. Nu zei de Longverpleegkundige omdat ik de 26e toch naar de LA ga om dit ff met haar kort te sluiten hoe nu verder, omdat er altijd bacteriƫn in onze longen zitten? Maar ik had dit niet voor het ongeluk dus zit mij al die tijd al af te vragen wat dit is? Btw ik heb COPD gold 4, 24 %

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
22-02-2019 om 11:44 uur

beste marleid
na een ongeval kunnen langer aanhoudende pijnklachten het ophoesten en andere technieken om slijm kwijt te raken bemoeilijken gewoon omdat dat telkens pijn doet. gebroken ribben zijn hier een heel goed voorbeeld. maar ook kneuzingen rondom de borstkas kunnen hiervoor zorgen. dat leidt dan tot een soort vicieuze cirkel omdat slijm teveel in de luchtwegen blijft hangen en bacterien makkelijker kunnen ontsporen. het kan ook zijn dat er iets anders speelt bijvoorbeeld een bloeduitstorting in de long of in de borstholte naast de long. bespreek het goed met de LA, misschien reden om nog eens een foto te laten maken.

Login of registreer om te reageren