slijm luchtpijp in de ochtend

17-02-2019 om 11:15 uur

Hallo iedereen. Ik heb een probleem .ik heb sinds sept elke ochtend .enkele uren na opstaan slijm in de luchtpijp. Je hoort het bij diep inademen ik schraap dan en het is dan los het is dan weg en verder gehele dag nergens last van en de volgende dag weer zelfde liedje ik ben voor naar huisarts geweest. Sputum onderzoek omdat lichtbruin is het slijm .heb 12 maanden geleden longfoto gemaakt en heb neusspray met prednison erin helpt niks .nu snurk ik volgens partner .heb vaak kurkdroge keel snachts. Dus ik drink nu Express s'nachts helpt niet .wat kan dit wezen ps heb 13 maanden niet meer gerookt

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 12:38 uur

Heb je al eens een tijdje geprobeerd of het beter gaat als je je neus spoelt met zout water? Bijvoorbeeld met de rhinohorn? Vaak zit er slijm in je neus en bijholten wat 's nachts naar beneden zakt.

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 12:49 uur

Heb een speciale neuspray gehad .ik begrijp ook niet waarom het enkele uren na opstaan pas klachten geeft zoals boven beschreven

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 13:11 uur

Als je eerst spoelt en daarna pas de neusspray gebruikt komt het beter in je neus en holtes terecht.

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 13:19 uur

Ok bedankt. Ik ben nog steeds er benieuwd waarom alleen ochtend .en dan na enkele uren .waarom niet middags of s'avonds

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 13:24 uur

Zoek eens het forum af, er is veel geschreven over slijm ophoesten in de ochtend en bruin slijm etc.

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 15:33 uur

Ja ik hoest niet en ook alleen wat ik vertelde ochtend enkele uren na opstaan Ik ben best radeloos omdat niemand iets weet .komt het uit de longen ik vind het raar

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 16:07 uur

Als je het niet ophoest lijkt mij niet dat het vanuit de longen komt, maar vanuit de bovenste luchtwegen. Ik zou ook kijken of spoelen met zoutwater werkt, zelf gebruik ik de nasofree op aanraden van mijn kno-arts.

En waarom alleen ‘s ochtends en na een paar uur, misschien omdat je de hele nacht plat hebt gelegen en het slijm zakt als je een paar uur wakker bent?

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 16:22 uur

Nasofree ga ik proberen anders eis ik bij huisarts verwijzing kno .het is misschien niet ernstig maar wel behoorlijk iritant en dit is allemaal begonnen half jaar na stoppen met roken .ik dacht beter te worden voor mijn gevoel niet

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 19:11 uur

Roel, je lichaam is nog bezig de troep van het roken weg te werken. Afhankelijk van hoelang en hoeveel je hebt gerookt, zul je daar langer of korter last van houden. Hoesten of schrapen maakt niet zoveel uit.
Dat het bruin is, wijst wel op "de Grote Schoonmaak".
Zolang je rookt staat je afweermechanisme op "red alert" en onderdrukt allerlei kwaaltjes. Zodra je stopt schaal het afweermechanisme af waardoor allerlei "verborgen gebreken" te voorschijn komen.
Dat kan wel een tijdje duren.
Na 46 jaar stevig roken ben ik vijf jaar geleden ook gestopt met roken en dat was het sein voor allerlei misère.
Ik zou me niet teveel druk maken. Hoort er gewoon bij maar in de loop der jaren ga je vanzelf de voordelen van stoppen met roken ervaren.

Login of registreer om te reageren
17-02-2019 om 19:20 uur

Ok ik ben 35 jaar en heb 17 jaar gerookt .dus dit komt wel uit de longen .ik had het sputum laten onderzoeken dat was keelflora,en dat het alleen ochtend is dan ook vreemd opruimen lichaam gebeurt toch ook smiddags enz

Login of registreer om te reageren