Vakantie portugal...en zo t ziekenhuis in

10-02-2019 om 11:25 uur

Hallo, ik ben nieuw hier. Heb vroeger astmathische bronchitis gehad en onze 3 kinderen astma.
Verder in het leven van de longen ging t best goed.
De maand januari overwinteren wij in Portugal.
Nu zijn er op dit moment best wat spanningen rondam ziekte...
ik had in november al veel pijn in mijn kuit en er zat een blauwe plek...
Wat doe je ...google..juist zweepslag. Sorry maar daar ga ik niet voor naar de dokter. En ik was erg kortademig, dacht...vermoeid van alle stress, als we maar een in Portugal zijn dan komt alles goed.
3 januari gevlogen, en 4 januari een dik been/ voet, en anders van kleur, vreemd.
Een aantal dagen aangezien en later vriendin geappt, ze zei, meteen naar de dokter, lijkt wel longembolie en trombosebeen.
Kom op zeg, ver gezocht...
Dag 9....toch maar even gaan...
En, alles wijst op longembolie en trombosebeen. Meteen naar Faro naar het ziekenhuis, echo been, ct met contrast vloeistof van mn longen...
Meerdere emboliƫn in beide longen. En dikke stolsels diep veneus in mijn l.been.
En zo lig je dan meteen op i.c. Dat been...ok... maar voor de longen waren ze bang.
Gelukkig lag ik in een heel goed particulier ziekenhuis en spraken ze goed engels... maar toch...
Sinds vorige week zaterdag weer thuis, maar voel me nog steeds het zelfde. Been is geslonken, maar kortademig, moe, hoesten.
Nu moet ik wachten tot de longarts hier tijd voor mij heeft. Is dit herkenbaar?
Ik ben 56 jaar en wil nog even door met mn leven...
Groeten,
Marianne

Login of registreer om te reageren
10-02-2019 om 13:04 uur

Dat is schrikken zeg!. Kan je niet vragen of je eerder bij de LA terecht kan?
Sterkte!
Anna

Login of registreer om te reageren
10-02-2019 om 16:46 uur

Je kan misschien ook een afspraak bij de huisarts maken in de tussentijd om in elk geval even te bespreken wat er allemaal gebeurd is en hoe jij je daarbij voelt.

Login of registreer om te reageren
11-02-2019 om 10:25 uur

Of bellen met de alarmcentrale van je ziektekostenverzekering, die hebben meestal ook goede adviezen en kunnen je misschien helpen ergens eerder terecht te kunnen.
Een akelige situatie voor je hoor! Sterkte

Login of registreer om te reageren