Zorgen maken!?

06-02-2019 om 14:11 uur

Goedemiddag allemaal.
Ben een vrouw van 40 jaar.
Ben in december terecht gekomen bij longarts omdat er op de longfoto emfyseem te zien was.
Longfunctie gehad en had verminderende longcapaciteit wat verder onderzocht moest worden.
Na histaminetest bleek ik astma te hebben en is er ook nog een ct scan gemaakt.
Kreeg vandaag de uitslag en er bleek een witte vlek in mijn rechterbovenkwab te zitten wat gevolgd moet worden. Ct scan is vergeleken met 2014, toen heb ik met een longontsteking in het ziekenhuis gelegen. Op die scan was airtrapping te zien.
Witte vlek was er toen niet.
Nu moet ik over 3 maanden een nieuwe scan laten maken en wanneer die vlek er nog is dan moet er een punctie genomen worden.
Mijn klachten zijn voornamelijk veel pijn tussen mijn schouderbladen en in mijn rechterborst en benauwd na inspanning. Ben pas 40 jaar!!
Ik heb gevraagd of het longkanker kan zijn en daarop antwoord de longarts dat dat idd zou kunnen, maar dan niet de klassieke bla bla bla.., en toen was ik het kwijt omdat ik best geschrokken ben.
Zit nu dus 3 maanden in onzekerheid.
Baal daar echt van!!!!!!
Wellicht valt het allemaal mee... hoop ik

Login of registreer om te reageren
08-02-2019 om 22:26 uur

Heb telefonisch contact gehad met dr longarts. Aanstaande woensdag heb ik weer een afspraak en dan gaan we bespreken welk vervolgongerzoek er ingezet gaat worden. Kan punctie of petscan zijn. Fijn dat hij me zo serieus neemt.
Groetjes

Login of registreer om te reageren
08-02-2019 om 22:30 uur

Wat fijn dat je longarts het serieus oppakt, logisch ook eigenlijk.
Die onzekerheid is zo rot! Wens je veel sterkte en hoop dat de uitslag meevalt.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 11:47 uur

Dankjewel voor je antwoord.
Denk er veel aan en maak me zorgen. Kon van alles zijn zei de longarts.
Wanneer het toch longkanker blijkt te zijn dan zou deze niet uitgezaaid zijn, want de lymfeklieren waren normaal. Het zou dan gaan om de niet snel groeiende variant volgens de longarts.
Maar wat kan een witte vlek nog meer zijn dan bijvoorbeeld een litteken?

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 16:55 uur

Oh Angela wat een nare onzeker tijd voor je wel een fijne longarts gezien zijn reactie. Heel veel sterkte

Login of registreer om te reageren
22-02-2019 om 19:39 uur

Hoi Angela ik ging een paar maanden geleden ongeveer twee drie maanden voor een foto voor een gekneusde rib toen hebben ze gelijk een Thorax gemaakt.
En daaruit bleek dat ik een plekje op de longen heb op dezelfde plek waar ik 4 jaar geleden longvirus heb gehad toen moest er een ct-scan worden gemaakt van daaruit een PET scan en uit de PET scan kwam de uitslag dat het een verhoogd actief plekje is nu moet ik aanstaande maandag voor een longpunctie.
Ik ben daar best zo bang voor een ontzettend nerveus ik vroeg wat het nog meer kon zijn toen zeiden ze het kan ook een ontsteking zijn maar het kan ook k zijn.
Dat maakt me heel erg onzeker en nerveus en weet ook niet zo goed wat ik hier nu van moet denken. Ben jij ook zo nerveus en gespannen vooral dit gedoe waar jij nu doorheen moet en zijn er nog meer mensen die dit herkennen Ik hoop dat ik dat hier mag schrijven want ik ben nieuw hier en weet nog niet hoe het allemaal precies werkt vriendelijke groet Jackie.

Login of registreer om te reageren
23-02-2019 om 19:28 uur

Hoi jackie.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben afgelopen dinsdag in de petscan geweest en woensdag bronchoscopie met spoeling gehad.
Gelukkig was er op de petscan niks bijzonders en waren er met de spoeling geen kwaadaardige cellen gevonden.
Dus niets kwaadaardigs gelukkig.
Maar wat is het dan wel.
Mijn pijn wordt steeds erger en benauwd gevoel ook.
Rest van de uitslagen moet ik nog krijgen van de week.
De plek is ongeveer 5 cm groot en lijkt iets van vocht te zijn. Er is een haardje te zien van verbinding met longvlies, dat kan de pijn veroorzaken zei de longarts.
Toch ben ik nog er nog steeds niet gerust op.

Wat spannend zeg waar je voor staat.
Kan me voorstellen dat je heel zenuwachtig bent.
Longpunctie is niet niks. Wanneer krijg je de uitslag?

Login of registreer om te reageren
07-03-2019 om 10:06 uur

ik begrijp je onrust , ik was 44 en ook bij mij zagen ze iets , ik had een carcinoide , is een tumor , helaas ook kwaadaardig , maar zeer traaggroeiend en zeldzaam . In 2012 ben ik geopereerd , longlobectomie , en tot op heden gaat het best goed . bij mij was het 8,5 cm bij 5 , leek een kippenei .
al met al heeft het een maand geduurd vooraleer ik wist wat het was . Bij mij dus ook geen klassieke longkanker , maar ik ben er nog en werk nog parttime .
ik hoop dat je een goede uitslag krijgt !

Login of registreer om te reageren