Nodus/embolieen

02-02-2019 om 12:02 uur

Geachte,

Onderstaande opmerkingen (1 en 2) staan in mijn EPD. Kan iemand toelichten wat dit inhoud en of ik me nu ernstig zorgen moet maken:
1. Stabiele nodus rechter bovenkwab 5mm cave metastase niercelcarcinoom
Vraag: Is dit beginnende longkanker?
2. oktober 2018 Subsegmentele longembolieën in de rechteronderkwab, uitgelokt door OK.
Vraag: Wat word er bedoeld met uitlokking door OK?

Hartelijk dank aan de persoon/personen die dit willen beantwoorden. Ik maak me vreselijke zorgen en word gek bij de gedachte dat het misschien compleet mis is met me.

Hartelijke groet,
Harriet

Login of registreer om te reageren
02-02-2019 om 12:39 uur

Hoi Hariette, dat is een nadeel van het EPD. Je leest het zonder enige uitleg van de arts en diens begeleiding. Ben je net voor oktober 2018 geopereerd soms?
En heb je geen afspraak staan bij je arts?
Sterkte, hoop dat je snel een antwoord krijgt.

Login of registreer om te reageren
02-02-2019 om 12:59 uur

Dank je voor je reactie Thirza. Heb afgelopen week een afspraak gehad bij de longarts. Hierna vond ik deze opmerking in mijn dossier hetgeen niet besproken is geweest. Daarvan ben ik erg geschrokken en heb daarom niet veel vertrouwen om nu contact op te nemen met deze arts voor uitleg.

Login of registreer om te reageren
06-02-2019 om 10:59 uur

Hallo Harriette,
Toch zou ik gewoon in de telefoon klimmen. Je hebt recht op uitleg en zeker als je je heel erg ongerust maakt. Als dit niet besproken is heeft de longarts zijn/haar werk niet goed gedaan. En als het je niet duidelijk is uitgelegd heeft de longarts ook zijn/haar werk niet goed gedaan. Het probleem moet dus bij de longarts liggen en niet bij jou. Vind ik. En je kan ook je huisarts hiervoor bezoeken die kan bemiddelen als er vragen blijven staan, vaak kan de huisarts ook wat makkelijker telefonisch doordringen tot een longarts.
Succes ermee.

Login of registreer om te reageren