Labje

16-01-2019 om 16:41 uur

Hallo mijn naam is Willy Peeters sinds enige jaren heb copd gold 3. Ik ben 66 jaar. Binnenkort krijg ik een nieuwe heup. De operatie zelf daar zie ik niet tegenop maar de revalidatie na de operatie in verband met benauwdheid. Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die ook copd hebben en een heupoperatie hebben gehad en hoe zij dit ervaren hebben.

Login of registreer om te reageren
20-01-2019 om 12:39 uur

Welkom hier, wat vervelend dat je een nieuwe heup nodig hebt, ik heb er geen ervaring mee.
Ik wil je wel sterkte wensen en misschien voor die tijd met een fysiotherapeut overleggen hoe je kunt revalideren ook ivm je copd?

Login of registreer om te reageren
20-01-2019 om 13:25 uur

Hallo, geen ervaring met COPD maar met astma. Hoop dat je hier idd wat lotgenoten treft! Welkom!

Login of registreer om te reageren
20-01-2019 om 13:45 uur

Hoi,
Ik heb geen copd en geen heupoperatie gehad, maar wel veel ervaring met revalideren na operaties. Hoe beter je conditie is voor de operatie hoe makkelijker je daarna revalideert, dat kan ik je wel vertellen. En op krukken lopen is enorm vermoeiend en erg wennen, misschien kan je van te voren al oefenen en dat opbouwen onder begeleiding zodat je zo goed mogelijk voorbereid bent voor na de operatie? Er even van uitgaande dat je nu wel zonder krukken kunt lopen.
Alvast succes en sterkte!

Login of registreer om te reageren
20-01-2019 om 13:55 uur

Hoi advies van Nckiie kan ik alleen maar delen, op de fysio waar ik ben kwam ook een vrouw met COPD die een nieuwe heup had gekregen, zij trainde daar al en is met aangepaste training verder gegaan dat is goed verlopen. Als je al bij een fysio bent overleg dit even. Succes

Login of registreer om te reageren
20-01-2019 om 13:57 uur

@Labje, heb wel ervaring met copd maar niet met heupoperatie, dat bedoelde ik, ik omschreef t wat krom :)
Succes en ik denk ook wat Nckiie zegt, van te voren al aan je conditie werken en vooral met een fysio overleggen wat ik al schreef, sterkte hoor, valt niet mee

Login of registreer om te reageren
21-01-2019 om 10:27 uur

Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf nog ff afwachten op andere reacties.

Login of registreer om te reageren