Jeuk en bultjes

14-01-2019 om 16:57 uur

Hoihoi,

Ik heb sinds twee weken geleden allemaal kleine bultjes op mijn handen. Dit heb ik bijna ieder jaar wel weer, maar ze beginnen steeds meer pijn te doen. Nu zei iemand pas is het niet eczeem, maar het jeukt niet en meestal gaat het na 3 weken vanzelf weer weg.
Maar sinds begin deze week heb ik ook telkens jeuk aan mijn oog. Maar alleen maar aan een kant. Weet iemand of deze zaken met elkaar te maken hebben, en kan het zijn dat het door mijn astma komt? Ik heb inspanningsastma en niet-allergische astma, maar heb wel wat allergieën, krijg daar alleen geen astma aanval aan.

Maar is er iemand die dit herkent? Of al eens vaker van gehoord heeft?

Groetjes Lea

Login of registreer om te reageren
14-01-2019 om 18:01 uur

Gaat het open/vervellen? zoja dan is het eczeem denk ik want heb precies hetzelfde in handpalmen en voet.

Login of registreer om te reageren
14-01-2019 om 18:05 uur

Zowel de bultjes als de jeuk bij mijn oog niet. De bultjes zijn rood een paar weken en daarna verdwijnen ze langzaam, maar ze vervellen niet.

Login of registreer om te reageren
15-01-2019 om 19:37 uur

Kunnen die symptomen bij mijn ogen misschien ook hooikoorts zijn? Want ze jeuken nu iets minder, maar heb wel een heel erg branderig gevoel wat ik meestal ook heb wanneer ik in aanmerking kom met make-up. Alleen heb ik dat de afgelopen dagen niet op mijn gezicht gehad

Login of registreer om te reageren
17-01-2019 om 17:59 uur

ik weet niet wat het is maar het kan dat je door wrijving in het oog het oog besmet hebt. Ook denk ik niet dat dit met astma te maken heeft.

Login of registreer om te reageren
17-01-2019 om 18:00 uur

Bij hooikoorts is brandenden de ogen normaal geen klacht wel herken ik dat je ogen branden met make up zelf denk ik dat dit gevoeligheid is en een kleine allergie

Login of registreer om te reageren
17-01-2019 om 18:40 uur

Ik denk daat je even naar de dokter moet lea. Vanaf t forum kunnen we geen diagnose geven.
Beterschap

Login of registreer om te reageren
19-01-2019 om 14:40 uur

Dankjewel! Ik ga proberen deze week een afspraak bij de huisarts te maken om te kijken of hij weet wat het is

Login of registreer om te reageren
20-01-2019 om 18:31 uur

Beste Lea15,

Ik ben geen arts maar ik herken je verhaal wel. Ik heb een aantal jaren geleden ook van die rode kleine bultjes gehad op mijn lichaam en het jeukte heel erg. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan en hij stelde vast dat het galbulten waren. Een andere naam voor galbulten is urticaria.

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en dan hoor je vanzelf wel wat er aan de hand is.

Login of registreer om te reageren