Hallo even in het kort

10-01-2019 om 09:37 uur

Ik ben een meid van 32 uit Venlo. Begin december 2018 kreeg ik ineens erg weinig lucht na al wat daagjes ziek te zijn geweest (verkouden,hoesten etc). Ik schrok hier erg van want in avond kreeg ik zo weinig lucht dat we naar Huisartsenpost gereden zijn.

Acute bronchitis.

Dagen erna veel puffertjes, wat antibiotica en prednison verder leek het wat beter te gaan.
Ik was wel erg verward geworden door met name de prednison (denken ze).

Nu een paar weken later lijkt alles zich te herhalen en lig ik weer letterlijk in bed met hoop pillen en puffertjes en nu zelfs wat slaap pillen er nog bij.

Ik hoop hier wat tips en advies te krijgen want af en toe ben ik echt in paniek omdat ik de benauwdheid dan niet onder controle krijg....met geen 1 puffertje op dat moment.

Ik kan ook zo weinig heb ik het idee. Op internet staat; je hoeft niet op bed te blijven.
Als ik ook maar naar de wc loop ben ik bekaf....ik kan niet anders als op bed blijven waar ik overigens niet goed tegen kan...hele tijd zo op bed te moeten blijven.

Nou ja ik hoop dus op wat tips en advies. :)

Grtz Anita

Login of registreer om te reageren
10-01-2019 om 09:58 uur

@FearlessVenlo

Hoi Anita, welkom hier!
Het klinkt alsof jouw lijf je heel goed aangeeft wat je nodig hebt, ik zou dat altijd volgen. Niemand zijn aandoening of symptomen zijn exact hetzelfde. Als jouw lijf aangeeft dat de route naar het toilet en terug naar je bed al een halve marathon is, dan is dat zo.

Blijf goed letten op wat je lijf je aangeeft. Hopelijk ben je er op deze manier snel weer vanaf! Heel veel sterkte deze tijd, makkelijk is het zeker niet.

Login of registreer om te reageren
10-01-2019 om 11:00 uur

Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat ik dat inderdaad wel eens meer mag gaan doen. Niet altijd te veel willen maar eens erop toegeven als mijn lichaam dat aangeeft. Dankjewel nogmaals.

Reactie op Soosh
@FearlessVenlo

Hoi Anita, welkom hier!
Het klinkt alsof jouw lijf je heel goed aangeeft wat je nodig hebt, ik zou dat altijd volgen. Niemand zijn aandoening of symptomen zijn exact hetzelfde. Als jouw lijf aangeeft dat de route naar het toilet en terug naar je bed al een halve marathon is, dan is dat zo.

Blijf goed letten op wat je lijf je aangeeft. Hopelijk ben je er op deze manier snel weer vanaf! Heel veel sterkte deze tijd, makkelijk is het zeker niet.

Login of registreer om te reageren