Pijn en vermoeidheid: foefjes voor tijdens werktijd?

09-01-2019 om 14:01 uur

Hoi! Kent iemand tips en trics voor tijdens werktijd? Ik heb ten gevolgen van ernstig astma last van hyperinflatie en hyperventilatie en heb hierdoor last van pijn en vermoeidheid die mij enorm belemmeren.
Ik neem massageballen mee naar het werk zodat de hulpademhalingsspieren en pezen wat zijn los te masseren, neem op tijd mijn medicijnen gedurende een (verkorte werkdag), slik extra magnesium, loop kleine stukjes en doe ademhalimgsoefeningen, maar ik blijf last houden. Slapen en liggen helpt soms maar dat gaat wat moeilijk tijdens werktijd:) Weet iemand raad?
Bedankt alvast!

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 14:29 uur

Lastig iets Britt! En weet t ook niet maar dacht nog aan een warmtepacking of warmtepleisters die voor ontspanning van je spieren kunnen zorgen?
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 18:35 uur

Is een idee, dank. Iemand nog andere ideeën? Het is ondraaglijk soms.

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 19:04 uur

Vraag een fysiotherapeut of ergotherapeut om advies. Ik heb van mijn fysio oefeningen gekregen die ik kan doen. Mijn ergotherapeut heeft me tips gegeven zodat dingen met minder energie kunnen.

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 21:48 uur

Dank je wel. Ja ik kom al bij een cesartherapeut. Heb veel baat bij het trainen, vnml met een grote fitnessbal. Dit zorgt voor overwegend meer energie maar de pijn blijft.
Wat doet een ergotherapeut precies @Daantje ?

Login of registreer om te reageren
09-01-2019 om 22:59 uur

Vooral bij hyperinflatie geregeld goed en lang je longen leeg blazen, vooral als je zit is dit makkelijker dan bij inspanning, langer uitblazen en kort inademen.
Omdat er veel lucht achterblijft krijg je die spanning zo op je spieren.
Bij t revalidatiecentrum kregen wij een dun stukje zuurstofslang, aan beide kanten open en dan daardoor uitblazen zolang mogelijk, dit hielp wel wat, denk dat dit ook kan met een rietje,
Sterkte ermee.

Login of registreer om te reageren
10-01-2019 om 05:36 uur
Reactie op goudvisje

Vooral bij hyperinflatie geregeld goed en lang je longen leeg blazen, vooral als je zit is dit makkelijker dan bij inspanning, langer uitblazen en kort inademen.
Omdat er veel lucht achterblijft krijg je die spanning zo op je spieren.
Bij t revalidatiecentrum kregen wij een dun stukje zuurstofslang, aan beide kanten open en dan daardoor uitblazen zolang mogelijk, dit hielp wel wat, denk dat dit ook kan met een rietje,
Sterkte ermee.

Goede tip! Dank je wel

Login of registreer om te reageren