Puffer tegen ontsteking

04-01-2019 om 15:10 uur

Beste,

Bestaat er een puffer die geen ontsteking van de maag en slokdarm teweeg kan brengen ?
De enige puffer die helpt bij mij is Flixotide en die mijn longen rustig krijgt maar na 4 pufjes krijg ik zo verschrikkelijk veel pijn en zware kramp aan slokdarm dat ik ook deze niet door kan nemen.
Ik heb Relvar geprobeerd maar dan zaten mijn longen dicht.
Inuvair kreeg ik hartritmestoornissen van.
Symbicort beven en angstig en longen vol.
Poederpuffer verdragen mijn longen precies niet.
Qvar ook volle longen en alles ging dicht zitten.

Ik heb al jaren een ontzettend gevoelige slokdarm en al veel jaren last van Reflux bij het bukken en om één of andere reden geven de puffers tegen de ontsteking bij mij de bijwerking dat ik een maagontsteking krijg en slokdarmkramp.

Is er nog een alternatief ?

Bedankt alvast.

Met vriendelijke groeten,

Login of registreer om te reageren
04-01-2019 om 15:16 uur

Helpt een maagzuurremmer ook niet?

Gorgel je goed na het puffen en drink of eet je daarna iets?

Login of registreer om te reageren
04-01-2019 om 15:25 uur

Heb je weleens Pulmicort geprobeerd? Helpt bij mij beter dan Flixo. En wat @Daantje zegt, Omeprazol vragen aan de arts?

Login of registreer om te reageren
04-01-2019 om 16:11 uur

Ik heb al veel jaren Panthomed 40Mg maar dit is ook geen zo'n onschuldig medicijn wat ik al jaren neem en het helpt niet tegen de slokdarmkramp. Ik zou liever niet zwaarder gaan qua maagmedicatie.
Soms neem ik al 2x daags Panthomed omdat ik het niet kan ophalen van de pijn. Het is al onderzocht geweest en ulceraties in de slokdarm maar het laatste onderzoek was precies niets te zien.
Nochtans ben ik héél gevoelig aan de maag want na een paar pilletjes tegen allergie krijg ik zo'n pijn aan mijn maag het zijn precies naalden die steken dat ik zelfs ook die medicatie niet kan verder nemen.

Ik heb nog nooit Pulmicort geprobeerd.

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Login of registreer om te reageren
04-01-2019 om 16:50 uur

40Mg is max.
Beter is 2x 20mg 's ochtends en 's avonds.

Login of registreer om te reageren
05-01-2019 om 06:13 uur

Beste allemaal

Soms merk ik dat een vraag aan een arts beantwoord wordt door ons de “ ervaringsdeskundige”.

Een nieuw iemand ziet wellicht niet dat het niet de dokter is die antwoord en volgt een misschien geheel verkeerd advies op, en dat is vast niet onze bedoeling.

Misschien kunnen we de persoon een privébericht sturen met onze gedachten en de vraag aan de dokter laten.

Tips als realiseer je: “ de dokter heeft niet altijd gelijk tijd om te antwoorden zijn top”!

@balling ik heb jaren 160mg Nexium geslikt, dus is het toch de arts die beslist.

Welkom Lien

Fijn weekend allemaal

Groet Jippie

Login of registreer om te reageren
05-01-2019 om 19:05 uur
Reactie op jippie46

Beste allemaal

Soms merk ik dat een vraag aan een arts beantwoord wordt door ons de “ ervaringsdeskundige”.

Een nieuw iemand ziet wellicht niet dat het niet de dokter is die antwoord en volgt een misschien geheel verkeerd advies op, en dat is vast niet onze bedoeling.

Ja maar dat is vaak wel met een reden. Om de vrager iets meer informatie te ontlokken, want die is niet altijd even uitgebreid. En sommige vragen zijn redelijk simpel te beantwoorden.
En in verreweg de meeste gevallen is het wel duidelijk dat het geen arts is die antwoord geeft, maar een forummer.
En echt heel foute of domme adviezen heb ik persoonlijk nog niet gezien hier.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
07-01-2019 om 12:10 uur

beste Lien
dat een inhlatiecorticosteroid (de ontstekingsremmer) zoveel last direct in de slokdarm geeft is ongebruikelijk. wat het meeste voorkomt is een schimmelinfectie (Candida meestal ) in de mondkeelholte. nu adviseren we in het algemeen om een dergelijke infectie tegen te gaan door direct na inhalatie goed te spoelen gorgelen en door te slikken. wanneer u duidelijk ervaart dat u last krijgt in de slokdarm bij deze middelen zou bij u dus het advies moeten zijn om te spoelen gorgelen en uit te spugen. wellicht biedt dat mogelijkheden voor u. een alternatieve ooptie is ciclesonide, deze ontstekingsremmer wordt pas in de longen werklzaam gemaakt en zou de mondkeelholte (en denkelijk ook de slokdarm ) met rust moeten laten. als u zoveel nare effecten heeft van inhalatiemedicatie is het ook raadzaam voorzover u dat nog niet heeft gedaan om na te laten gaan of u niet averechts of allergisch reageert op hulpstoffen en oplosmiddelen in deze medicijnen. beterschap!

Login of registreer om te reageren
13-01-2019 om 21:09 uur

Beste dokter,

Héél hartelijk bedankt voor de tips en advies ivm Ciclesonide.
Mijn longarts snapt het fenomeen ook niet zo goed van de slokdarmontsteking.
Ik heb momenteel wel ontzettend veel allergiën en mag binnenkort bij de dermatoloog om daar enkele testen te doen.
Mijn maag en slokdarm zijn ontzettend gevoelig en echt héél pijnlijk, niet uit te houden van de pijn van als ik mijn puffer flixotide gebruik.
Van harte bedankt !

Login of registreer om te reageren