Hoe doorstaan jullie de jaarwisseling?

29-12-2018 om 20:55 uur

Ieder jaar weer een uitdaging en ook wel iets om een beetje tegenop te zien, de jaarwisseling met al dat vuurwerk. We waren uitgenodigd bij vrienden en dat leek me best leuk maar ik zag het niet zitten om 's nachts nog door de buitenlucht naar huis te moeten. We zaten vaak in Oostenrijk waar het veel beter te doen is dan hier maar nu zijn we thuis en ik blijf denk ik ook gewoon thuis maar ik wil toch wel graag een gezellige avond.

Hoe doen jullie dat?

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:08 uur

Blij dat je dit topic opent, ik ben erg benieuwd! Ik woon in een wat ouder huis waar de lucht sowieso naar binnen komt, ondanks dat je alles dichthoudt. Dus ik ben erg benieuwd naar alle tips en tricks!

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:13 uur

Wij zijn van de zomer verhuisd en dit is onze eerste jaarwisseling hier. Ben ook erg benieuwd hoe het hier gaat zijn. Hoor wel al meer knallen om me heen dan bij ons oude huis maar het is hier wel beter geïsoleerd. Ook wonen we nu in een appartement en is onze voordeur niet gelijk de buitendeur wat ook wel scheelt denk ik.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:18 uur

Ik heb een late dienst op oudjaarsavond, ben om half 10 thuis. Daarna ga ik de deur niet meer uit. Heb nu alles al dicht...

Omdat ik in de zorg werk is t de keuze uit kerst of oud enn nieuw.. ik kies altijd voor oud en nieuw. Maar was ik vrij ging ik lekker naar n eiland. Veel gezonder

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:18 uur

Vindt het ook een lastige, zoals het er nu naar uit ziet blijven we thuis met alleen ons gezin (Heb ook uitnodiging af geslagen ) dus dan maar lekkere hapjes op tafel en een leuk TV programma op en het met ons vieren maar gezellig maken en hopen dat er niet teveel afgestoken wordt in de straat en ik zal zeker niet naar buiten gaan. Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan de jaarwisseling.

Maar ben ook benieuwd hoe anderen ermee omgaan.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:20 uur

Oh, en verhoog vanaf de 2e week van dec de medicatie. En stop dat weer als ik in an me goed voel ( preventie kerstbomenallergie en vuurwerk )

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:34 uur

Medicatie ophogen gaat voor mij niet. Ik heb nieuwjaarsdag dienst dus moet ook wel bijtijds erin liggen maar er doorheen slapen vind ik ook zowat (en dat zal ook wel niet lukken).

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:38 uur

Misschien wel extra ventolin of atrovent Daantje?
En ik duik altijd lekker mijn bed in, tv aan. Klinkt saai maar werkt voor mij t beste.
Daarbij vind ik kerst belangrijk, oud en nieuw niet

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 21:48 uur

Idd. wat emsepems zegt, er is mij door de lvk gezegd dat ik met deze dagen bovenop het maximale wel extra atrovent mag gebruiken om er goed door te komen.
En ik duik ook het liefst in bed maar met 2 pubers in huis gaat dat helaas niet.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 22:20 uur

Ik zou t gewoon preventief doen Daantje.
Zelf pak ik naast max aan foster er serevent 2x2 dgs bij.

Login of registreer om te reageren