Hallo

29-12-2018 om 13:23 uur

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en zal mij even voorstellen.
Ik ben Romy 44jaar en heb copd golf 3d en bronchistasien.
Ik heb een aantal vragen en hopelijk kan mij hier iemand zijn of haar ervaring hierover geven.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 13:31 uur

Afgelopen 19 december ben ik na meer dan een jaar ziektewet voor het eerst bij de UWV arts geweest. Zojuist bericht ontvangen dat mijn uitkering al per 26 dec. Is gestopt omdat ik volgens het UWV gewoon weer kan werken, en.moet mijn ww uitkering weer aanvragen.
Het laatste jaar is mijn.gezondheid erg verslechterd en sta op de wachtlijst voor longrevalidatie bij het roessingh voor 2 hele dagen per week. Ik kan daarnaast geen werk zoeken voor 3 dagen in de week ik ben.nu al namiddags uitgeput van de dagelijkse huishoudelijke dingen en op slechte dagen soms niet meer dan 50 meyer lopen.Weet mij nu even geen raad meer.
Hopelijk kan iemand mij zijn.of haar verhaal vertellen.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 14:51 uur

Welkom hier, wat enorm rot allemaal, helemaal omdat je je zo slecht voelt.
Ik heb zelf geen ervaringen met uitkeringen, ik zelf zou in jouw geval ww aanvragen en dan bij evt sollicitatie open kaart spelen en zeggen dat je op dit moment slecht bent en wacht op revalidatie, eerlijk zijn kan nooit verkeerd zijn.
Je kunt er zelf weinig aan doen,de artsen bij een uwv denken vrij simpel soms, ze denken als je zit kun je toch wel werken maar vergeten dat je ook erheen moet en je ook benauwd kunt zijn bij zittend werk.
Misschien ook eens vragen of je longarts duidelijk je kkachten en diagnose op papier wil zetten,longartsen bemoeien zich verder niet met uvw enz maar kunnen wel duidelijkheid over je ziekte geven.
Sterkte hoor, valt allemaal niet mee en als je te ziek bent gewoon opnieuw ziek melden, dit kan ook in de ww.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 15:24 uur

Hoi Jolien,

Bedankt voor je reactie.
Ben via de ww ook de ziektewet ingegaan dus ga die ookmaar weer aanvragen dan.
Ik heb copd gold 3 d met een longinhoud tussen 36 en 40 schommelt erg bij mij daarnaast ook bronchistasien.
Gr. Romy

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 20:34 uur

Romyb welkom op het longforum, het is behoorlijk heftig als je zo ziek bent en dan te horen krijgt meneer u kunt gewoon werken. Misschien kan je vragen of je door een tweede arts gezien worden, zou dat nog even uitzoeken en je er niet zo snel bij neerleggen. Het advies van Jolien is ook een hele goede.

Wens je veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
02-01-2019 om 16:08 uur

Hallo, welkom hier op het Longforum. En dat is geen goed nieuws voor je zeg. Ik hoop dat dit jaar je beter nieuws mag brengen en dat je je ook snel iets beter gaat voelen. Sterkte! Groeten Sabine

Login of registreer om te reageren
03-01-2019 om 18:35 uur

Dank jullie wel voor jullie berichtjes Marcus en sabine07.
Hopelijk word 2019 voor ons allen een goed jaar.

Login of registreer om te reageren