Even voorstellen,

22-12-2018 om 11:20 uur

Ik ben Marianne 65 jaar en heb in oktober de diagnose niet allergische astma gekregen.
Na 8 maanden met een verschrikkelijke kriebelhoest te hebben gelopen eerst bij de KNO arts en later bij de longarts .
Ik gebruik dymista, atimos en alvesco.
Waar ik nu al maanden last van heb is dat ik last heb van slijmproppen in mijn keel die ik soms niet doorgeslikt krijg maar uitspugen gaat ook niet,
Ik ben al gestopt met zuivel om te kijken of dat helpt. Maar nee dat lost het probleem niet op.
Wie weet raad.

Login of registreer om te reageren
22-12-2018 om 12:10 uur

Heel vervelend dat je die slijmproppen niet weg krijgt, je zou nog kunnen kijken naar alle andere producten die je gebruikt in veel producten zitten E nummer deze kunnen melkeiwitten of melkbestanddelen bevatten. Als het echt een koemelkallergie is moet je ook hier naar kijken... een aantal daarvan vindt jij hier maar er zijn er wel meer en dat moet je dan even uitproberen misschien moet je dat met een allergoloog gaan uitzoeken

Sterkte en succes.

Login of registreer om te reageren
24-12-2018 om 12:01 uur

Hoi Marianne,
Wat jij nu schrijft is heel herkenbaar voor mij. Ik had een longinhoud van 42% en ontstekingen in mijn luchtwegen en longen. Bij mij gaat het gelukkig steeds beter en dat komt omdat ik mijn voedingspatroon sinds 5 jaar, compleet heb omgegooid. Ik ben helemaal terug gegaan naar de basis. Ik drink water of kruidenthee en eet heel veel groente. Elke morgen start ik met een groente / fruit smoothie. Nu naar 18 jaar van gezonheidsproblemen komt mijn reuk langzamerhand weer terug en verdwijnen de ontstekingen in mijn longen en luchtwegen.
15 jaar lang heb ik een longarts bezocht en die kwam er blijkbaar niet uit en nu 5 jaar zelf bezig te zijn met voeding enz.. krijg ik mijn gezondheid langzamerhand weer terug.
Richard de Leth (arts) heeft een boek uitgebracht "Oersterk in 6 weken". Misschien een leuk kerstkado voor je zelf :-)
Astma en COPD hebben allebei te maken met ontstekingen. Koek / snoep / chips maar ook margerine boter staan voor hele kleine ontstekingen. En wanneer we jaren lang, onbewust, een verkeerde leefstijl hebben, zal uiteindelijk een keer het lichaam gaan protesteren.
Ik hoop dat je hier iets mee kan. Heel veel succes en bedenk wel, het terug krijgen van je gezondheid zal niet binnen en paar weken geregeld zijn, dat heeft helaas wat langer nodig.
Heel veel succes!
Groet, Ron

Login of registreer om te reageren
13-01-2019 om 10:07 uur

Beste Madro,

Ik heb ook de diagnose niet allergische astma gekregen, en in combinatie veel slijm in neus en bijholtes. Dan lijkt het wel of ik elke dag verkouden ben, maar dat is gewoon overtollig slijm. Ik gebruik als medicatie Foster en Sulbutamol.

Login of registreer om te reageren