Ik zal me even voorstellen

20-12-2018 om 18:31 uur

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Chiel Overbeeke, 25 jaar en woon in Middelburg.
Toen ik 1 was kreeg ik de diagnose ernstig astma.
Tot ongeveer mijn 12e ging het steeds wat beter maar sindsdien weer steeds slechter.
Zeker de achterliggende 2 jaar is het achteruit gehold. Inmiddels noemen ze het ernstig allergisch, moeilijk behandelbaar astma.

7 jaar geleden heb ik 2 jaar Xolair gehad. Helaas vond mijn longarts van toen het wel mooi geweest en stopte hij de behandeling (tegen advies van anderen in maar hij hield zijn poot stijf). Het werkte toen erg goed! Ik kon weer veel meer en had weer meer toekomst in het vooruitzicht.
Sinds achterliggende september heb ik weer Xolair maar helaas lijkt het nu nog niet erg aan te slaan.
Nu ik dit jaar 3x opgenomen ben moet ik binnenkort gaan revalideren.
Waarschijnlijk bij Revant in Breda.
Hopelijk brengt dat me weer terug in het leven waar we allemaal in willen staan!

7 jaar geleden had ik me ook al aangemeld op het longforum maar sindsdien eigenlijk niks meer mee gedaan dus toch maar even opnieuw voorstellen

Login of registreer om te reageren
20-12-2018 om 19:07 uur

Welkom zeehond :P

En tsja die lastige twintigers met moeilijk behandelbaar astma... We zetten de artsen aan het denken, ik denk dat ze ondertussen hoofdpijn hebben door ons xD
Dat we maar flink mogen opknappen van het revalideren broertje en anders saampjes naar de bergen met ons mooi samengestelde superteam!

Groetjes van de eigenwijze zeehond

Login of registreer om te reageren
20-12-2018 om 19:47 uur

Sterkte Chiel en tis een gezellige club hier op t forum dus welkom!
Succes met je revalidatie!

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 09:07 uur

Hoi Chiel!

Welkom (terug) hier op het forum! Ik hoop heel erg dat je revalidatie je zal helpen. Als het zover is kan je hier terecht voor steun als je dat fijn vindt. We horen ook altijd graag ervaringen over revalidatie plekken!

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 18:58 uur

Bedankt voor de succes-wensen!
Ik ben erg benieuwd wat de revalidatie precies gaat inhouden en zal jullie zeker op de hoogte houden hoe het in Breda is!
Gelukkig hoef ik (voor zover ik weet) niet naar de koepel in Breda :P

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 19:37 uur

Haha nou @Chiel daar zou ik niet zo zeker van zijn :)) je bent tenslotte berucht :P

Login of registreer om te reageren