Ervaring met ziekenhuis opname?

13-12-2018 om 19:16 uur

Hallo allemaal

Ik ben vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis.
Ik ben al 4 weken aan het tobben met de astma. Paar prednison stootkuren en anti biotica kuren verder maar niets slaat aan of maar even.

Voor mij is dit de eerste keer opname.
Ja toen ik heel jong was wel maar dat is dus al een tijd geleden.
Ik ben nu 31, getrouwd, zoontje van 2 en 17 weken zwanger van de 2e.

Ik heb net een shot prednison gehad via een infuus naald en vanaf morgen krijg ik het per infuus.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Grtn
Marissa.

Login of registreer om te reageren
13-12-2018 om 19:26 uur

Helaas al redelijk wat ervaring, je mag altijd een pb sturen als je vragen hebt. Ben net 9 dagen thuis na de laatste opname.

Login of registreer om te reageren
13-12-2018 om 19:49 uur

Beterschap! Hopelijk slaat de prednison via t infuus aan en je zult waarschijnlijk ook vernevelingen krijgen?
Verder maar beetje over je heen laten komen en zien wat er gebeurt, je hoort t vanzelf als ze wat van je verwachten!
En ja, hier ook wel wat ervaring...

Login of registreer om te reageren
13-12-2018 om 22:08 uur

Knap maar snel op en hoop dat alles aanslaat, heb ook redelijk wat ziekenhuis ervaring al zijn de lotgenoten hierboven toch wel de "bekerhouders" verder heb ik nooit zwanger in het ziekenhuis gelegen, het lijkt me een behoorlijk extra risico als ik alles zo lees. Hoe is je partner er onder?

Heel veel sterkte voor jullie allen en beterschap.

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 06:18 uur

Dank je wel.
Ja waarschijnlijk komt het juist ook door alle hormonen van de zwangerschap.
We maken ons wel zorgen om de baby. Waarschijnlijk komt de gynaecoloog ook vandaag

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 06:42 uur

Hopelijk is alles goed met de baby! En een voordeel van daar liggen is dat ze jou en je baby extra in de gaten kunnen houden:)
Beterschap en hopelijk knap je snel op!

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 06:46 uur

Fijn en heel verstandig dat de gynaecoloog er ook bij betrokken is. Ben benieuwd wat die zegt, vind het ook een zeer onzekere en spannende situatie, maak me er ook best zorgen om, houdt me ingedachte aardig bezig. Sterkte.

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 08:29 uur
Reactie op Marisje87

Dank je wel.
Ja waarschijnlijk komt het juist ook door alle hormonen van de zwangerschap.
We maken ons wel zorgen om de baby. Waarschijnlijk komt de gynaecoloog ook vandaag

Oh wat spannend voor jou en de kleine. Sterkte.

Hier ook genoeg ziekenhuiservaring, mijn ervaring is: meegaan met de flow van het ziekenhuis, en zelf kritisch meedenken.

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 08:36 uur

Ja bedankt.
Ik heb al mijn vragen opgeschreven voor als de arts straks komt.

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 10:11 uur

Sterkte en beterschap,hopelijk heeft de gynacoloog je gerust kunnen stellen.
Ook hier veel zkhs ervaring, al ervaart ieder het weer anders, vooral je rust nemen en blijven opletten welk infuus of pilletje je ook krijgt.
Had 1 x zowat het infuus van mijn buurman al aangekoppeld gekregen, weliswaar ook prednison maar om nu dubbel te krijgen...:)

Login of registreer om te reageren