benauwd? check de luchtdruk eens :-)

11-12-2018 om 16:17 uur

Goedemiddag allen, een ware zoektocht.. zijn er mensen die zich herkennen in benauwdheid (ook in rust) tijdens hogere luchtdruk (1016-1026). Ik kom graag in contact met die personen. Heb je er nooit opgelet, wellicht goed om eens te kijken naar de luchtdruk. Ben benieuwd of meer mensen zich hierin herkennen of dit gaan herkennen/ontdekken. Via standaard iphone weer-app direct te zien.

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 16:45 uur

Mijn vorige longverpleegkundige heeft me er wel eens op gewezen, maar heb het nooit lang genoeg bijgehouden om de relatie aan te kunnen tonen. Ik merkte het vooral met luchtvochtigheid en kou, dus die derde factor heb ik al snel buiten beschouwing gelaten. Maar goed dat je het zegt, ik ga proberen om het weer eens bij te houden:)

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 07:27 uur

Idd. nog nooit op gelet, wel reageer ik wel sterk op weersverandering... en dan zal de luchtdruk vast ook sterk wisselen.
Ook mijn reuma reageert sterk op weersverandering, volgens fysiotherapie een bekend verschijnsel, dus die luchtdruk heeft zeker invloed...
Zal er met benauwdheid eens extra op letten!

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 14:05 uur
Reactie op Nckiie

Mijn vorige longverpleegkundige heeft me er wel eens op gewezen, maar heb het nooit lang genoeg bijgehouden om de relatie aan te kunnen tonen. Ik merkte het vooral met luchtvochtigheid en kou, dus die derde factor heb ik al snel buiten beschouwing gelaten. Maar goed dat je het zegt, ik ga proberen om het weer eens bij te houden:)

ik ben benieuwd!

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 14:06 uur
Reactie op Teske

Idd. nog nooit op gelet, wel reageer ik wel sterk op weersverandering... en dan zal de luchtdruk vast ook sterk wisselen.
Ook mijn reuma reageert sterk op weersverandering, volgens fysiotherapie een bekend verschijnsel, dus die luchtdruk heeft zeker invloed...
Zal er met benauwdheid eens extra op letten!

Ik ben benieuwd!

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 16:24 uur

Ik merk in de bergen juist dat ik benauwder ben als de lichtdruk daalt en als hij stijgt gaat het weer beter (ala benauwdheid weer-gerelateerd is uiteraard).
Volgens mij geeft hogere luchtdruk mooier en beter en droger en stabieler weer, dus zou verwachten dat je juist minder benauwd bent bij hogere luchtdruk als bij lagere. Evita..
Maar ik ben alleen ervaringsdeskundige en geen weerkundige!

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 18:19 uur
Reactie op Edelweiss

Ik merk in de bergen juist dat ik benauwder ben als de lichtdruk daalt en als hij stijgt gaat het weer beter (ala benauwdheid weer-gerelateerd is uiteraard).
Volgens mij geeft hogere luchtdruk mooier en beter en droger en stabieler weer, dus zou verwachten dat je juist minder benauwd bent bij hogere luchtdruk als bij lagere. Evita..
Maar ik ben alleen ervaringsdeskundige en geen weerkundige!

Klopt helemaal hoor, dat is "volgens het boekje" maar uiteraard vraag ik er niet zomaar naar ;-)

Login of registreer om te reageren