zuurstofconcentrator

10-12-2018 om 18:49 uur

Hallo, al jaren heb ik last van emfyseem, de belangrijkste factor van mijn COPD. Enige tijd terug ontdekte ik draagbare zuurstofconcentrators via het internet en al surfend naar informatie kwam ik ook op deze site, waar ik mij onmiddellijk bij aanmeldde.
Vandaag kreeg ik bericht van het ziekenhuis dat ik in aanmerking kom voor dit apparaat. Nu nog even wachten op toestemming van het ziekenfonds [die bestaan nog in Belgiƫ, waar ik woon], en dan krijg ik er een te leen.
Hoe dat laatste traject precies in zijn werk gaat is nog niet helemaal duidelijk. In Nederland worden verschillende typen aangeboden. Wanneer iemand een draagbaar model goed vindt, dan wel afkeurt: ik sta open voor alle informatie!
De "simply go mini", van Phillips lijkt mij wel wat. Of die in het pakket zit weet ik echter nog niet.
Gelukkig kan ik als Nederlander eventueel uitwijken naar een Nederlandse leverancier. Hoewel dat ongetwijfeld papierwerk met zich meebrengt.
Afijn, mocht het de moeite zijn, dan houd ik u op de hoogte van mijn wederwaardigheden.
Ik wens u allen het allerbeste toe!
PjotterB.

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 19:12 uur

Mij bevalt de inogen one G3 erg goed, dit is een klein systeem en werkt on demand,het geeft zuurstof bij neusinademing, niet continu dus.
Voor buitenshuis heb ik deze in een schoudertas die ik schuin om kan doen en waar ook nog een portemonnee en wat medicijnen bij inkunnen.
Al blijft dat oppassen want de accu wordt wel wat warm...
Wanneer ik er lang mee loop is het wel zwaar, vooral bij erge benauwdheid.
Thuis heb ik een gewone concentrator met een lange slang waar de zuurstof continu wordt afgegeven.
Dit alles krijg ik vergoedt via de zorgverzekering, ook een kleine vergoeding voor stroom.
Succes ermee, hopelijk heb je er iets aan.

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 21:39 uur

Ik heb een Simply Go mini en die bevalt me prima, goede batterij en kan van 1-6 liter. Wel met pulseflow, dus prima voor onderweg maar voor thuis en met name s nachts is dat niet prettig en heb daarvoor een grote concentrator, die geeft continue flow en dat vind ik dan prettiger.

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 08:55 uur

Hoe lang doe je met de batterij Edelweiss?

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 16:14 uur
Reactie op koe

Hoe lang doe je met de batterij Edelweiss?

Met 1 liter per minuut wel een uur of 9 geloof ik (ik gebruik hem nooit zo lang achter elkaar dus weet t niet exact, maar t gaat zeker in deze richting, dus dat vind ik helemaal prima!)

Ben benieuwd welk apparaat jij vergoed gaat krijgen van de verzekering, in mijn land kreeg ik dus deze

Login of registreer om te reageren