Veel last van slijm door zuivelproducten

08-12-2018 om 07:35 uur

Hoi allemaal,

Het is vast wel eens vaker genoemd, maar ik merk dat ik veel / extra last van slijmvorming heb zodra ik zuivelproducten of bijvoorbeeld chocolade eet. Toch eet en drink ik deze producten graag en vraag ik mij af hoe jullie dat doen. Hebben jullie hier ook last van en wat is jullie oplossing hiervoor? Vermijden jullie deze producten expres of...? Ik drink bijvoorbeeld 's avonds in de winter graag een beker chocolademelk, maar ja, dat slijm blijft 's nachts hangen. Maar ook overdag hetzelfde probleem. Het slijm wegspoelen met ander drinken lukt (mij i.i.g.) nooit, het blijft altijd zitten. Iets anders eten helpt ook niet.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 07:52 uur

Probeer eens sojamelk, is er ook als chocolademelk en gaat bij mij veel beter. Anders erna een glas water drinken kan ook helpen.

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 08:45 uur

Beste Elinee.

Herkenbaar maar heb het niet bij alle melkproducten, betreft het hier melkchocolade waar jij last van hebt?

Zelf denk ik dat het ook aan de kwaliteit van de melkchocolade ligt omdat ik bij bepaalde kwaliteits-melkchocolade er minder of zelfs geen last van heb zoals Dorste. Goedkopere melkchocolade of bonbon producten slaan direct op mijn keel en heb ik behoorlijk last van slijm. Zo is het ook met chocolade melk het ene merk wel en het andere merk niet! Vind het altijd vreemd en vraag ik me al heel lang af waar het verschil nu echt vandaan komt.

Echt een melk allergie kan het bij mij niet zijn, het is meer een intolerantie omdat er in heel veel producten (brood gebak koekjes etc) ook melkpoeder zit en daar heb ik dan weer geen last van heb. Zijn wel meer voedingsmiddelen waar ik een intolerantie voor heb, sommige ken ik inmiddels wel en sommige komen zo maar op en kan ik aan de lijst toevoegen, het blijft een leerproces en ontdekkingstocht! Zelf zorg ik altijd dat ik en mijn partner altijd de benodigde medicijnen bij ons hebben zelfs onder de autostoel ligt een toilettas met alles erin.

Succes en sterkte.

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:02 uur

Hoe zou het gaan met geitenmelk/yoghurt?
Ik heb een koemelkallergie, vroeger kon ik wel de tegen zure producten... karnemelk en yoghurt.
Ook op mijn werk was er een jongetje die veel last had van slijmvorming, en hem gaven we ook de zure melkproducten.

Zelf heb ik lang geen melkproducten gehad, maar van de diƫtiste moest ik toch meer eiwitten binnen krijgen, en eet nu dus toch maar geitenyoghurt... kan niet zeggen of dit meer of minder klachten geeft, had hiervoor ook al veel last van slijmvorming!

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 17:02 uur

Dankjewel voor jullie tips
@Daantje @Teske goed idee, ik zal die varianten eens proberen, sojamelk, geitenmelk, etc. Zelf heb ik inderdaad ook iets minder last bij de zure producten dus dat is ook nog een goede optie :).

@Marcus Ja heb er last van bij chocolade repen en bonbons etc. maar ook dus gewoon chocolademelk. Tot nu toe heb ik nog geen verschil gemerkt met merken, al moet ik zeggen dat ik vaak hetzelfde merk neem. Ik zal inderdaad eens andere merken gaan uitproberen ben benieuwd of dat voor mij ook dan zal schelen! Het blijft zoals je zegt inderdaad een leerproces. Ik drink nu vaak gewoon ''chocomel'' uit zo een geel pak of zelfgemaakte met droste cacaopoeder, maar die zijn helaas beide voor mij geen succes, haha. bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Login of registreer om te reageren