kattenallergie

07-12-2018 om 20:09 uur

Wie herkent deze klachten die bij een kattenallergie horen. Ik ervaar hele andere klachten dan die zijn beschreven op websites.

Ik heb vorig jaar ontdekt dat ik een kattenallergie had nadat een vriend van me een jonge kat nam. Ineens kreeg ik dezelfde klachten die ik ook had als ik bij andere vrienden (met kat) een paar biertjes had gedronken. Ik dacht tot die tijd altijd dat het een alcoholkater was.

Als ik bij een kat in de buurt ben wordt ik binnen een halfuur suf, begin te gapen en kan steeds moeilijker wakker blijven en jukbeenderen/bijholtes worden vuurrood. Voel me vaak echt gedrogeerd, alsof je een lichte narcose krijgt. Enkele keer na drie uur verstopte neus maar lang niet altijd, maar vooral de volgende dag zeurende koppijn vanuit de bijholtes en darmklachten met extreme winderigheid. Kan me voorstellen dat de histamine verspreid via de bloedbaan alle slijmvliezen prikkelt in het lichaam, dus ook het darmslijmvlies en niet alleen het neusslijmvlies.

Dagen erna vaak ook een klemmend gevoel tussen de schouderbladen en en zware bonkende, jagende hartslag. Ik dacht eerst dat er iets met mijn hart was of een bloedprop, maar na onderzoek leek alles goed te zijn. Begin me nu toch weer zorgen te maken aangezien ik 's ochtends met extreem bonkend hart wakker wordt.

De kat van andere vrienden is vijf maanden geleden overleden maar las dat je nog heel lange tijd klachten kan hebben als je daar weer komt aangezien het katteneiwit overal in trekt (gordijn, meubels) en komt overeen met mijn ervaring.

Geen branderige ogen of keel, geen tranende ogen e.d

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:54 uur

Hoi Dante, deze klachten herken ik niet maar ik weet intussen wel dat allergie zich in allerlei vormen kan aandienen.
Kattenallergenen zijn heel hardnekkig en die kunnen nog wel twee jaar nadat de kat uit huis is, aanwezig zijn en klachten geven.
Jagende hartslag heb ik als ik bepaalde voedingswaren gegeten heb. Misschien moet je dat eens in de gaten houden.
En dan hoeven dat geen smaakversterkers te zijn hoor. Ik krijg dat o.m. van schaaldieren, bepaalde kruiden.

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 21:22 uur

Ok. Thirza, bedankt voor uw reactie. Bij gebruik van Echinacea/Cat's Claw/ Golden Seal ook altijd even de cardioloog consulteren als u hartmedicijnen gebruikt,voor de zekerheid.

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 21:25 uur

Oh ja. Van smaakversterker E621 krijg ik enorme pijn in mijn nieren de volgende dag. Is echt puur gif en ze stoppen het overal in. Vooral eigen merk sausjes, pindakaas, voedsel in poedervorm, chips e.d.

Login of registreer om te reageren