corticosteroiden

04-12-2018 om 23:07 uur

Ik heb een vraag. Op alle puffers met cortico reageer ik met na 2 dagen gebruik mijn bed niet meer uit kunnen van moeheid. Niet bestaande bijwerkingen dus. Nu gebruik ik er 1 die wel goed gaat alvesco. Maar nu zit ik aan 10 dagen prednison en is de astma stukken beter maar ben ik doodziek van de prednison waardoor ik door de prednison in de ziektewet zit. Zou bij mij een optie kunnen zijn vernevelen? of is er iets anders wat ik kan proberen want ik raak iedere keer giga veel conditie kwijt en begin weer opnieuw met opbouwen. en zolang ziek zijn hoeft met iets anders misschien niet

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 06:42 uur

Caroline de vraag over vermoeidheid is hier al vaker behandeld, de vraag kwam me dan ook bekend voor. De enorme verslechtering van de conditie bij elke exacerbatie en ziek zijn is voor mij en denk velen hier herkenbaar en moeten we elke keer opnieuw aan onze conditie werken. Misschien heb je wat aan die antwoorden en voor de rest wachten we even op reactie van de deskundige.

KLIK HIER

Sterkte en beterschap.

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 08:55 uur

Beste Caroline,

Het is het beste om door longarts optimale onderhouds astmamedicatie te krijgen volgens gina guidelines. Dus alvesco in de juiste dosering met goede inhalatietechniek.
Hieraan toegevoegd eventueel Langwerkend B2 agonist en eventueel alvesco ophogen.
Advies voor nu: prednison stoot kuur afmaken en zsm controle nadien door eigen longarts of voldaan is aan gina guidelines.

Met vriendelijke groet,

Dr Möller

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 09:44 uur

Dr Möller fijn dat u zo snel op korte termijn hier een antwoord geeft.

Login of registreer om te reageren