Introductie

30-11-2018 om 08:41 uur

Hi allen,
Ik heb me geregistreerd op het forum en wil me bij deze voorstellen.

Ik ben 38 jaar, echtgenoot en vader van twee kinderen (met een derde op komst). Ik heb me geregistreerd nadat er ruim anderhalf jaar geleden is vastgesteld dat ik sarcoïdose heb. Ik heb veel opgestoken van de verschillende reacties op dit forum.

De ziekte werd geconstateerd tijdens een reguliere medische controle voor mijn werk waarbij er een longfoto werd gemaakt. De dokter zag dat er ‘iets’ in m’n longen zat, vermoedde sarcoïdose, en verwees me door voor een CT-scan. In de maanden daarna is de diagnose vastgesteld aan de hand van een longfunctietest een longpunctie. Sindsdien ga ik regelmatig naar het ziekenhuis voor monitoringbezoeken aan een longarts.

Tot op heden heb ik weinig klachten. Fysiek gaat het goed, mentaal vind ik het lastiger en dan met name de spanning dat er toch ‘iets’ kan gebeuren.

Ten slotte nog een positief bericht om mee af te sluiten. Toen de ziekte geconstateerd werd, was één van mijn gedachten dat het wel lastig zou worden om ooit nog een hypotheek/ levensverzekering af te sluiten. Gelukkig weet ik inmiddels uit ervaring dat dat niet zo hoeft te zijn.
Ik heb in de zomer een aanvraag gedaan voor een levensverzekering. In de medische vragenlijst heb ik aangegeven dat ik sarcoïdose heb. Na een medisch keuring (door een huisarts) heeft de verzekeraar mijn longarts gevraagd een vragenlijst in te vullen. Op basis van de antwoorden van de longarts ben ik uiteindelijk geaccepteerd, tegen een normale premie. Goed nieuws!

Login of registreer om te reageren
30-11-2018 om 11:05 uur

Beste Voorstander welkom op het longforum, het is zeker goed nieuws dat je ondanks de diagnose toch een hypotheek hebt gekregen. Die spanning die je ervaart dat er toch nog " iets" gaat gebeuren, de spanning omdat we weten dat er verslechtering zal kunnen plaatsvinden kennen we hier op het longforum denk ik allemaal. Succes hier op het longforum.

Login of registreer om te reageren
30-11-2018 om 13:56 uur

Marcus volgens mij ging t nu om een levensverzekering...

Login of registreer om te reageren
30-11-2018 om 15:35 uur

Dank je, dat had ik ook gelezen maar ik dacht geen levensverzekering dan geen hypotheek. Dat was tenminste bij iemand die ik ken, die kreeg geen levensverzekering wegens medische aspecten en vervolgens geen hypotheek, gelukkig hadden ze het huis gekocht onder voorbehoudt van financiering. Mijn hersens waren in dit geval te snel om dit samen te trekken. In dit geval was er geen verband. Geloof dat mijn hersenen vandaag verkeerde verbanden legt en dingen zien die er niet zijn.

Login of registreer om te reageren
01-12-2018 om 10:27 uur

Hoi Voorstander, welkom op het forum. Ik ben een lotgenote van je. Weet je dat er een speciaal forum is voor sarco patiënten?
www.wijhebbensarcoidose.nl Er is daar heel veel kennis en ervaring te vinden. Sarco is nl een aandoening die in allerlei varianten kan voorkomen, van acuut tot chronisch, van mild tot ernstig.
Die spanning dat er iets boven je hoofd bungelt, herken ik zeker. Inmiddels is de aandoening bij mij slapende, maar longarts kan niet voorspellen of het ooit zal opvlammen of dat het rustig blijft. Sterkte!

Login of registreer om te reageren